Tagfelvétel és tagmegújítás

Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni, vagy tagságát szeretné megújítani, kérem, regisztráljon vagy jelentkezzen be online tagnyilvántartó rendszerünkbe!

2017. 01. 27.

Interjú Annemarie van Haeringen díjazott gyermekkönyv-illusztrátorral

2017. január 24-én a Magyar Gyermekirodalmi Intézet által szervezett "Gyermek- és Ifjúsági Könyvek Szemléje 2016" zsűrije a Top 25 között oklevéllel díjazta Annemarie van Haeringen A hosszú hajú királykisasszony című kötetét.

Ma Annemarie van Haeringen Hollandia egyik legjelentősebb gyermekkönyv-illusztrátora, aki azonban saját képeskönyveket is alkot. A vele készült interjú a linkre kattintva olvasható.

interjú


2017. 01. 27.

Mi áll a tanulási zavarok hátterében?

Rohamosan növekszik a tanulási problémákkal küzdő gyerekek száma. A hiperaktivitás, a figyelemzavar, a diszlexia fogalma mára bekerült a köztudatba. Egyre többször, egyre pontatlanabbul használjuk a divatos szakkifejezéseket, miközben a jelenség valódi okairól mintha senki nem akarna tudomást venni.

tanulási zavarok


2017. 01. 26.

Gyakorlatok az olvasástechnika fejlesztéséhez

Az olvasástechnika fejlesztése fontos és állandó feladat attól a pillanattól kezdve, ahogy a kisgyermek megtanul olvasni. Az oldalon található gyakorlatok rendszeres végzése hozzájárul az olvasóvá neveléshez. 

olvasástechnika


2017. 01. 26.

Mit olvasunk szívesebben hagyományos vagy digitális szöveget?

Megoszlanak a vélemények abban a kérdésben, hogy ki milyen felületen szeret olvasni. Vannak akik még inkább a könyv alapú olvasmányokat részesítik előnyben, de manapság egyre gyakrabban választjuk az e-könyveket. Az információfeldolgozásra és a problémamegoldásra viszont hatással van, hogy melyik felületet használjuk. Érdemes szemügyre venni, hogy egy szöveg esetében melyik felület olvasása passzol leginkább a célunkhoz. 

olvasási formák


2017. 01. 24.

Miért fontosak az esti mesék?

Olyan sokat halljuk a médiából, szakértők szájából, a gyerekekkel foglalkozó szakkönyvekből, hogy mennyire fontos a rendszeres esti mese megléte, csak éppen azt nem szokták ilyenkor elmondani, hogy miért is fontos. Pedig, szerintem sok szülő sokkal jobban odafigyelne, hogy ne maradjon ki/el az esti mese, ha tudná milyen hatása van a meséknek (illetve azok nemlétének) a gyerekeikre. Ugyanúgy, ahogy az iskolában, ha azt is elmondanák a gyereknek, miért fontos megtanulni ezt vagy azt, sokkal kevésbé ellenkeznének a tanulással.

esti mesék


2017. 01. 24.

Interjú Csapó Benővel a közoktatás helyzetéről

Csapó Benő hosszú-hosszú évek óta kutatja a közoktatás helyzetét, és bár lesújtónak tartja a PISA-felmérés adatait, úgy véli, ha figyelembe vennénk a tudományos eredményeket, ki lehetne lábalni a gödörből. Ehhez persze a pedagógusokat értelmiségi szerepre kell felkészíteni.

interjú


2017. 01. 18.

A memoriterek mint tanítási segédletek

A világ (még mindig) rohamos ütemben fejlődik, ami megköveteli az élethosszig tartó tanulást. Fennállhat a veszélye annak, hogy a megszerzett tudásanyag hamar értékét veszti. A jelen korban pedig a technológiai háttérnek köszönhetően bármilyen ismeretet könnyen megtalálhatunk. Felmerül tehát a kérdés: szükség van-e memoriterekre?

memoriterek


2016. 12. 11.

Mi áll az egyre romló PISA-eredmények hátterében?

Az eredmények ma már jól ismertek: mindhárom kompetenciaterületen erősen leszakadtunk a legfontosabb referenciacsoportunkat alkotó közép-európai országok átlagos teljesítményétől. Erről számol be a Taní-tani Online, a Magyar Narancs pedig gyakorló pedagógusokat kérdezett a témáról.

PISA-eredmények

tanárok véleménye


2016. 12. 08.

Mesetréning hátrányos helyzetű gyermekeknek

Anett, Vivien, Szilvi és Csilla néhány hónapja minden este mesét olvasnak a gyerekeiknek. Ez nem lenne olyan különleges, de ők szegénységben élő roma asszonyok, akik fiatalon lettek anyák, nincs szakmájuk, az iskolából kimaradtak, maguk nem olvasnak, és korábban nem meséltek a gyerekeknek, mesekönyveik sem voltak. A változás a Meséd – Mesélő édesanyák programnak köszönhető, amely a hátrányos helyzetű anyákat tanítja mesélni a gyerekeknek, és meglepően nagy változásokat idéz elő igen kevés pénzből.

mesélés


2016. 11. 29.

Milyen szöveget érdemes választani a helyesírás gyakoroltatásához?

A tanulmány témája a szövegszemlélet mint pedagógiai elv érvényesülésének a vizsgálata a helyesírás-fejlesztésben. Az írás a témát egyrészt az iskolai nevelés tükrében, másrészt a Simonyi Zsigmond helyesírási verseny hagyományai alapján taglalja. 

helyesírás


Alkategóriák

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Dr. Vraukóné Lukács Ilona, elnök
Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár
4400 Nyíregyháza, Szabadság tér 2.

Tagfelvétel és tagmegújítás
Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni vagy tagságát szeretné megújítani kérem regisztráljon vagy jelentkezzen be az online tagnyilvántartó rendszerbe!
Olvaso tars LOGO2 kicsi
olvassel logo

BANNER SZIG kicsi
 
KE

Vonalban

Oldalainkat 457 vendég és 0 tag böngészi