2017. 02. 13.

1%


2017. 02. 09.

Néhány adalék a digitális olvasás témaköréhez

Az internet telítve van szöveges tartalmakkal, tehát csak írni-olvasni tudó társadalmi környezetben volt és lehet ma is sikeres. A digitális olvasással kapcsolatos aggodalmaknak, amelyek mindenekelőtt arra épülnek, hogy a nyomtatott szöveget egészen másként olvasunk, mint a képernyőn megjelentet, ennek ellenére van alapja.

digitális olvasás


2017. 02. 09.

Nyolc módszer amivel többet olvashatsz

A kanadai író Neil Pasricha úgy döntött, hogy sokkal többet akar olvasni a saját átlagánál, ami alig több, mint évi öt könyv. Megosztja tapasztalatait, hogyan is sikrült ez neki.

olvasás

 


2017. 02. 09.

Interjú Varró Dániellel

A József Attila-díjas költőnek csaknem tíz év után jelent meg újabb, felnőtteknek szóló verseskötete, a Mi lett hova? A köztes évtizedben a poétának született három kisfia, írt gyerekverseket, mondókákat, és műfordított. Az idén negyvenéves Varró Dániel új lírai könyve ironikus, játékos számvetés, morgolódó létösszegzés. A szerző azt mondja, még készül a főművére, amely egy pókereposz lesz. A kártya ugyanis az élet játékaira is megtanít. Az interjúban többek között szóba kerülnek a költői szerepek is.

interjú


2017. 02. 03.

Interjú Lackfi Jánossal

Még csak 45 éves, és már hat gyereke van, három unokája és ennek megfelelően a felnőtt témák mellett terjedelmes gyerekirodalmi munkássága. Most jelent meg a kamaszoknak szóló Szerelmi nyomozás című könyve, ennek ürügyén az érdekelt bennünket, hogy milyen is a katolikus szemléletű gyerekirodalom és mit jelent, ha konzervatív szerző próbál utat találni egy mai fiatalhoz. Lackfi János költőt, írót kérdeztük.

interjú


2017. 02. 03.

Múzeumi és könyvtári fejlesztések

Az országos módszertani fejlesztés keretében a múzeumok és könyvtárak kiemelt figyelmet fordítanak a közoktatási intézményekre, az aktív és leendő pedagógusokra, valamint a diákokra.A program fő célja a neveléshez és képzéshez való hozzáférés biztosítása mindenki számára, s a projekt hozzájárul a kompetencia-, a képességfejlesztéshez, a tehetséggondozáshoz, de személyiségfejlesztő hatása is van.

kormányzati fejlesztések


2017. 02. 03.

Irodalomtanítás: lektűr és ifjúsági irodalom

Ma a lektűr és a ponyva helyett inkább populáris vagy szórakoztató irodalomról vagy bestsellerekről beszélünk. Érvelés a lektűr és a kortárs ifjúsági irodalom tanítása mellett - Arató László a Magyartanárok Egyesületének elnöke írása. 

irodalomtanítás


2017. 02. 03.

E-könyvek az iskolákban és a könyvtárakban

Friss kutatási eredmények igazolják, hogy azok a gyerekek, akik szívesen és gyakran olvasnak, nemcsak az iskolában teljesítenek jobban, hanem későbbi pályájuk során is általában sikeresebbek, mint az olvasni kevésbé szerető társaik. Ugyanakkor az is közismert, hogy a mai gyerekek előnyben részesítik a technológiát és szívesebben olvasnak elektronikus eszközön az iskolában és a szabadidejükben egyaránt. 

e-könyv


2017. 02. 01.

Rájöttek, mi támogatja a gyermekek nyelvi és olvasási készségét

"....tizenévesekből álló, Chicago szegények lakta negyedéből származó csoport minden tanítási napon zenekari vagy énekkari próbán vett részt. A kutatók megvizsgálták agyhullámaikat, mert látni akarták, hogyan reagálnak a beszédhangokra. Két év zenei nevelés után az eredmények azt mutatták, a muzsikával nem foglalkozó kontrollcsoporthoz képest a zenélők gyorsabban és pontosabban különböztették meg a hangokat, különösen akkor, ha háttérzaj is nehezítette a dolgukat."

zene és olvasás


2017. 01. 31.

Miért tesz jót a gyereknek, ha ugyanazt a könyvet számtalanszor olvassuk?

Állandóan ugyanazt a könyvet akarja olvasni a gyerek? Vagy még rosszabb: neked kell ugyanazt a könyvet felolvasnod ezredszer is? Fogadjunk, már kívülről tudod az egészet. Annak idején, amikor megvetted, szeretted a kedves kis képeket és az aranyos történetet, mostanra azonban megutáltad az egészet.

ugyanaz a történet


2017. 01. 28.

Megvásárolhatók Budapesten a HUNRA könyvei

Hunra Kie az olvasas BORITO B1Egy felajánlásnak köszönhetően mostantól Budapesten is megvehetők a Magyar Olvasástársaság kiadványai. A Könyv és lélek, illetve a Kié az olvasás? című köteteket kereshetik a Széfek.eu, Fémszekrények.eu cégnél.
Az érdeklődők e-mailben és telefonon is információt kaphatnak:
Varga Gabriella (varga.gabriella kukac femszekrenyek.eu) Telefon: +36-1-920-2686
1165 Budapest Budapesti út 147. É/2–5. Hétfő–csütörtök: 8.00–16.00
Térkép: http://www.femszekrenyek.eu/vevoszolgalat.html

A Kié az olvasás? című, az olvasóvá nevelésről szóló kötet 800 Ft-ért kapható.Hunra Konyv es lelek BORITO B1
A könyvről recenzió olvasható például itt:
http://ki.oszk.hu/3k/2014/06/kie-az-olvasas/

A Könyv és lélek témája a biblioterápia, és 1200 Ft-ba kerül.
Recenzió itt található róla:
http://ki.oszk.hu/kf/2015/10/konyv-es-lelek-%E2%80%93-az-elso-ma%C2%ADgyar-biblioterapias-kon%C2%ADfe%C2%ADren%C2%ADcia-kotetenek-margojara/
2017 első negyedévében aki mindkét kötet megvásárolja, ajándékba kapja meg a Már tudok olvasni? című kötetünket, amely szövegértéssel kapcsolatos tanulmányokat tartalmaz.

Kiadványaink postán is megrendelhetők (500Ft-os postaköltséggel) az alábbi címeken:

Gosztonyi Enikő
Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár
Nyíregyháza 4400, Szabadság tér 2.
gosztika69 kukac gmail.com


2017. 01. 27.

Interjú Annemarie van Haeringen díjazott gyermekkönyv-illusztrátorral

2017. január 24-én a Magyar Gyermekirodalmi Intézet által szervezett "Gyermek- és Ifjúsági Könyvek Szemléje 2016" zsűrije a Top 25 között oklevéllel díjazta Annemarie van Haeringen A hosszú hajú királykisasszony című kötetét.

Ma Annemarie van Haeringen Hollandia egyik legjelentősebb gyermekkönyv-illusztrátora, aki azonban saját képeskönyveket is alkot. A vele készült interjú a linkre kattintva olvasható.

interjú


2017. 01. 27.

Mi áll a tanulási zavarok hátterében?

Rohamosan növekszik a tanulási problémákkal küzdő gyerekek száma. A hiperaktivitás, a figyelemzavar, a diszlexia fogalma mára bekerült a köztudatba. Egyre többször, egyre pontatlanabbul használjuk a divatos szakkifejezéseket, miközben a jelenség valódi okairól mintha senki nem akarna tudomást venni.

tanulási zavarok


2017. 01. 26.

Gyakorlatok az olvasástechnika fejlesztéséhez

Az olvasástechnika fejlesztése fontos és állandó feladat attól a pillanattól kezdve, ahogy a kisgyermek megtanul olvasni. Az oldalon található gyakorlatok rendszeres végzése hozzájárul az olvasóvá neveléshez. 

olvasástechnika


2017. 01. 26.

Mit olvasunk szívesebben hagyományos vagy digitális szöveget?

Megoszlanak a vélemények abban a kérdésben, hogy ki milyen felületen szeret olvasni. Vannak akik még inkább a könyv alapú olvasmányokat részesítik előnyben, de manapság egyre gyakrabban választjuk az e-könyveket. Az információfeldolgozásra és a problémamegoldásra viszont hatással van, hogy melyik felületet használjuk. Érdemes szemügyre venni, hogy egy szöveg esetében melyik felület olvasása passzol leginkább a célunkhoz. 

olvasási formák


Alkategóriák

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Dr. Vraukóné Lukács Ilona, elnök
Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár
4400 Nyíregyháza, Szabadság tér 2.

Tagfelvétel és tagmegújítás
Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni vagy tagságát szeretné megújítani kérem regisztráljon vagy jelentkezzen be az online tagnyilvántartó rendszerbe!
Olvaso tars LOGO2 kicsi
olvassel logo

BANNER SZIG kicsi
 
KE

Vonalban

Oldalainkat 200 vendég és 0 tag böngészi