Tagfelvétel és tagmegújítás

Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni, vagy tagságát szeretné megújítani, kérem, regisztráljon vagy jelentkezzen be online tagnyilvántartó rendszerünkbe!

2017 1szazalek

2017. 03. 29.

Interjú Boldizsár Ildikóval

boldizsar ildiko interju03 gsAz ismert meseterapeuta vallja, a csodában nem hinni kell, hanem élni vele. Beszélt a magyar népmeséről, a legkisebbként szerencsét próbáló szegény legényről, s arról, mi a különbség a keleti és az európai mese között. Azt is elárulta lapunknak, hogy miért szeretne minél több férfi mesemondót látni.

interjú


2017. 03. 27.

Az olvasás megkedveltetése alsó tagozatban

olvasas alsobanAz iskola első négy évében az olvasás megszerettetése a valódi feladat mondta Csépe Valéria, az új Nemzeti alaptanterv kidolgozásával megbízott miniszteri biztos. Megmelengette a szívünket a mondat, ugyanezt gondoljuk és hisszük mi is.

olvasás alsóban


2017. 03. 23.

Interjú Csépe Valériával az új NAT-ról

kötelező olvasmányAz iskolákban könnyebben olvasható szövegekre, az életkorhoz jobban passzoló tananyagra, a gyerekek „kütyüaffinitására” építő, mobilos vagy számítógépes játékokra, témanapokra, csoportmunkára van szükség – mondta az Indexnek Csépe Valéria, az új Nemzeti alaptanterv kidolgozásával megbízott miniszteri biztos. A pszichológusprofesszor szerint ha nem lesz kilencosztályos iskola, akkor is több időt kell szánni az olvasás és szövegértés elmélyítésére.

interjú


2017. 03. 15.

Érdekes könyvajánló

olvasasi kihivasA Debreceni Egyetem könyvtárának honlapján jelent meg egy érdekes könyvajánló Könyvek, amelyeket betiltottak címmel a Nagy olvasási kihívás 2015 olvasásnépszerűsítő program kapcsán.

könyvajánló


2017. 03. 07.

Mi az a PISA-sokk, és mi ez a sok felhajtás körülötte?

Vajon értik és értelmezik is, amit olvasnak?

Miért beszélnek a szakemberek PISA-sokkról? Mit jelent a szövegértési átlagpontszám, az a bűvös 472 pont? Mit jelent ez a gyakorlatban? Miért kongatják a vészharangokat a szakemberek még most is? Milyen megoldások jöhetnek számításba? Funkcionális analfabetizmusról, szövegértésről, PISA-eredményekről, közoktatási problémákról, valamint azok lehetséges megoldásairól.

PISA-mérés

 

 


2017. 02. 26.

Emlékezés Esterházy Péterre


Esterházy Péterrel többször is forgatott az Aegon Művészeti Díj stábja. Elkísértük felolvasni Berlinbe, sétált velünk és a helyi kutyásokkal a Római parton, az Andrássy úton, az Írók Boltjából kijövet. Legutóbb a Hasnyálmirigynapló írása környékén találkoztunk vele, a nappalijában beszélgettünk, arról mesélt, hogy a betegsége tulajdonképpen a jót hozza ki a világból. Hogy ő maga mennyi jót hozott nekünk, erről szól ez a film. Írótársak, művészbarátok, irodalmárok, végső soron olvasói osztják meg emlékeiket, mulatságos és tanulságos közös történeteiket.

Esterházy Péter


2017. 02. 23.

A magyar gyerekek tanulási szokásai

A magyar iskolarendszer még mindig a memorizálásra és az élettől elszakított formulák megtanulására idomítja főleg a diákokat, amiket aztán gyorsan el is lehet felejteni – nem meglepő, hogy már a sereghajtók között vagyunk a PISA-mérésekben.

tanulási szokások


2017. 02. 23.

Felhívás: a Magyar Nyelv Hete

Az Anyanyelvápolók Szövetsége a Tudományos Ismeretterjesztő Társulattal és helyi szervezeteivel karöltve több helyszínen rendezi meg az 51. magyar nyelv hetét, és ehhez szívesen fogad előadókat, programokat (ismeretterjesztő előadás, rendhagyó nyelvtanóra, vetélkedő, nyelvi játék, könyvbemutató stb.).

felhívás


2017. 02. 17.

Interjú Csukás Istvánnal

Akárcsak Andersen, Csukás István is április 2-án született. Hollywoodi sikert is elkönyvelhet: a Keménykalap és krumpliorr című ifjúsági regényéből készült tévéjáték gyerekfilm kategóriában nagydíjas lett az ottani 1975-ös televíziós fesztiválon. Nyolcvanadik születésnapjára a napokban jelent meg válogatott verseskötete Évszakom a szerelem címmel. 

interjú


2017. 02. 17.

Kényes témák a kortárs ifjúsági irodalomban

 A címben szereplő kortárs ifjúsági irodalom talán túlságosan is nagy témakör ahhoz, hogy ennek csupán egyetlen aspektusát vizsgálja ez az írás, tudniillik az utóbbi néhány évben bekövetkezett tematikai változásokat, a kortárs (gyerek- és) ifjúsági irodalomban is nyomon követhetjük. Rgyre több olyan mű jelenik meg, amely kényes ú.n. tabut dolgoz fel. 

kortárs ifjúsági irodalom


2017. 02. 17.

A ponyva szerepe az olvasóvá nevelésben

Egy nagyobb munka keretében az olvasóvá válásnak, az olvasás megszeretésének körülményeit vizsgáltuk. Ezek között, ha nem is az első helyen, de jelentős helyet, szerepet kaptak azok az „értéktelen” irodalmi művek, melyeket leegyszerűsítve, köznapi nyelven ponyvairodalomnak szoktunk nevezni.

ponyvairodalom


2017. 02. 13.

1%


2017. 02. 09.

Néhány adalék a digitális olvasás témaköréhez

Az internet telítve van szöveges tartalmakkal, tehát csak írni-olvasni tudó társadalmi környezetben volt és lehet ma is sikeres. A digitális olvasással kapcsolatos aggodalmaknak, amelyek mindenekelőtt arra épülnek, hogy a nyomtatott szöveget egészen másként olvasunk, mint a képernyőn megjelentet, ennek ellenére van alapja.

digitális olvasás


2017. 02. 09.

Nyolc módszer amivel többet olvashatsz

A kanadai író Neil Pasricha úgy döntött, hogy sokkal többet akar olvasni a saját átlagánál, ami alig több, mint évi öt könyv. Megosztja tapasztalatait, hogyan is sikrült ez neki.

olvasás

 


2017. 02. 09.

Interjú Varró Dániellel

A József Attila-díjas költőnek csaknem tíz év után jelent meg újabb, felnőtteknek szóló verseskötete, a Mi lett hova? A köztes évtizedben a poétának született három kisfia, írt gyerekverseket, mondókákat, és műfordított. Az idén negyvenéves Varró Dániel új lírai könyve ironikus, játékos számvetés, morgolódó létösszegzés. A szerző azt mondja, még készül a főművére, amely egy pókereposz lesz. A kártya ugyanis az élet játékaira is megtanít. Az interjúban többek között szóba kerülnek a költői szerepek is.

interjú


Alkategóriák

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Dr. Vraukóné Lukács Ilona, elnök
Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár
4400 Nyíregyháza, Szabadság tér 2.

Tagfelvétel és tagmegújítás
Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni vagy tagságát szeretné megújítani kérem regisztráljon vagy jelentkezzen be az online tagnyilvántartó rendszerbe!
Olvaso tars LOGO2 kicsi
olvassel logo

BANNER SZIG kicsi
 
KE

Vonalban

Oldalainkat 261 vendég és 0 tag böngészi