2017. 01. 18.

A memoriterek mint tanítási segédletek

A világ (még mindig) rohamos ütemben fejlődik, ami megköveteli az élethosszig tartó tanulást. Fennállhat a veszélye annak, hogy a megszerzett tudásanyag hamar értékét veszti. A jelen korban pedig a technológiai háttérnek köszönhetően bármilyen ismeretet könnyen megtalálhatunk. Felmerül tehát a kérdés: szükség van-e memoriterekre?

memoriterek


2016. 12. 11.

Mi áll az egyre romló PISA-eredmények hátterében?

Az eredmények ma már jól ismertek: mindhárom kompetenciaterületen erősen leszakadtunk a legfontosabb referenciacsoportunkat alkotó közép-európai országok átlagos teljesítményétől. Erről számol be a Taní-tani Online, a Magyar Narancs pedig gyakorló pedagógusokat kérdezett a témáról.

PISA-eredmények

tanárok véleménye


2016. 12. 08.

Mesetréning hátrányos helyzetű gyermekeknek

Anett, Vivien, Szilvi és Csilla néhány hónapja minden este mesét olvasnak a gyerekeiknek. Ez nem lenne olyan különleges, de ők szegénységben élő roma asszonyok, akik fiatalon lettek anyák, nincs szakmájuk, az iskolából kimaradtak, maguk nem olvasnak, és korábban nem meséltek a gyerekeknek, mesekönyveik sem voltak. A változás a Meséd – Mesélő édesanyák programnak köszönhető, amely a hátrányos helyzetű anyákat tanítja mesélni a gyerekeknek, és meglepően nagy változásokat idéz elő igen kevés pénzből.

mesélés


2016. 11. 29.

Milyen szöveget érdemes választani a helyesírás gyakoroltatásához?

A tanulmány témája a szövegszemlélet mint pedagógiai elv érvényesülésének a vizsgálata a helyesírás-fejlesztésben. Az írás a témát egyrészt az iskolai nevelés tükrében, másrészt a Simonyi Zsigmond helyesírási verseny hagyományai alapján taglalja. 

helyesírás


2016. 11. 16.

Helyzetkép a mai irodalomoktatásról

A nemzeti kerettanterv kiszorítja a jelenkori magyar irodalmat a gimnáziumokból, ezzel egész nemzedékeket szoktat le az olvasásról.  Avagy mi a helyzet a mai irodalomoktatással?

irodalomoktatás


2016. 11. 12.

Mindig aktuális téma a kötelező olvasmányok kérdésköre

A tanár felelőssége a kötelező olvasmányok kapcsán ma sokkal nagyobb, mint korábban – véli Nényei Pál író, középiskolai tanár. Ha egy mű nem adja magát könnyen, akkor szerinte egy gyerek ma sokkal hamarabb a sarokba hajítja, éppen ezért a tanárnak kell felmutatnia azokat a kapcsolódási pontokat, melyek segítségével a művet a gyerek is magáénak érezheti. 

kötelező olvasmányok


2016. 11. 06.

Az OMV felmérése az olvasási szokásokról

Barátaikkal, sportolással, internetezéssel és számítógépes játékokkal töltik legszívesebben szabadidejüket a 6–15 éves gyerekek, miközben a könyvolvasás, de még a tévénézés is a legkevésbé népszerű tevékenységek közé került – derül ki az OMV olvasáskutatásából.

kutatás


2016. 10. 31.

5 ok, amiért érdemes együtt olvasnunk gyermekünkkel

Ahhoz, hogy meglássuk, az élet mennyi lehetőséget tartogat számunkra, a műveltség kulcsfontosságú. Mindannyian tudjuk, hogy jó érzés gyermekünkkel olvasni, de más különleges előnyei is vannak a mindennapos közös olvasásnak. Minél előbb kezdjük a közös olvasást, annál biztosabb, hogy egy sikeresen tanuló nemzedéket nevelünk.

közös olvasás


2016. 10. 05.

Interjú Vekerdy Tamás pszichológussal

Veiszer Alinda interjúja Vekerdy Tamással a neves  pszichológussal és íróval. A beszélgetésben szó volt többek között gyerekekről, szülőkről, tanításról, oktatásról és persze az olvasásról is a sok egyéb mellett.

interjú


2016. 09. 13.

Jó-e a mostani magyaróra?

Örök vitatéma az úgynevezett humán, illetve reál beállítottságú emberek között, mire jó tizenkét éven át matekkal vagy magyarral kínozni az adott tárgyra érzéketlen delikvenseket. A reálosok ilyenkor a logika, a humánosok a szókincs fejlesztésével szoktak jönni, és mindkét tábor előszeretettel dobálózik a homályos tartalmú általános műveltség szlogennel. De tényleg, mire jó a matek vagy a magyar, ha valóban az életnek, és nem az iskolának tanulunk? 

magyaróra


Alkategóriák

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Dr. Vraukóné Lukács Ilona, elnök
Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár
4400 Nyíregyháza, Szabadság tér 2.

Tagfelvétel és tagmegújítás
Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni vagy tagságát szeretné megújítani kérem regisztráljon vagy jelentkezzen be az online tagnyilvántartó rendszerbe!
Olvaso tars LOGO2 kicsi
olvassel logo

BANNER SZIG kicsi
 
KE

Vonalban

Oldalainkat 227 vendég és 0 tag böngészi