2009. 07. 01.

Gyerekek és az olvasás

Devecsery László író osztja meg véleményét olvasóival arról, miért olvashatnak ma kevesebbet a gyerekek, mi az, ami változatlanul érték, miért lenne fontos a mesélés. Pedagógusként elmondja azt is, „ifjúság elleni bűntettnek" tartja a kötelező olvasmányok rövidített kiadásának megjelentetését.
A teljes szöveg itt olvasható:
http://www.szombathely.hu/blog/devecsery+laszlo/?p=151 

2009. 06. 03.

Sci-fi, olvasás, sci-fi olvasás

Beszélgetés a hazánkban megjelent tudományos-fantasztikus irodalomról, a sci-fik olvasóiról s általában az olvasásról. Az interjúalany Burger István, a díjnyertes Galaktika magazin főszerkesztője. 
Bővebben a Metropolban, itt:
http://www.metropol.hu/kultura/cikk/413267


2009. 06. 03.

Hogyan gyógyíthat a mese?

Hogy a mesék többet jelentenek annál, mint „szórakoztató irodalom”, régóta tudjuk. Hogy mire jók még e csodás történetek? Boldizsár Ildikó szerint gyógyításra.
Beszélgetés erről az ismert mesekutatóval a Nők Lapja Café honlapján:
http://www.nlcafe.hu/noklapja/20090527/gyogyulj_meseterapiaval/

2009. 05. 12.

Korunk kihívása: olvasás és szövegértés

Korunk kihívása: olvasás és szövegértés
 
Az utóbbi években egyre megdöbbentőbb adatok kerülnek nyilvánosságra az ifjúság olvasási színvonaláról. 2005 végén a középiskolás korosztály negyvennyolc százaléka hadilábon állt az olvasással és az olvasott szöveg értelmezésével. A betűk megszerettetéséről, az olvasási kedv felélesztésének módjáról, illetve az olvasás hanyatlásának okairól kérdezem Sztanóné Barta Mária fejlesztőpedagógust, a pestszentlőrinci Vajk-Sziget Általános Iskola tanítónőjét.

2009. 05. 12.

Meddig tanulunk olvasni?

Meddig tanulunk olvasni?
 
Évtizedek óta tapasztaljuk az olvasás iránti kedv lanyhulását. A kutatók sokféle okra vezetik vissza e jelenséget, de a káros következmények is sokfélék. Erről beszélgettünk dr. Demeter Katalinnal, a Pető Intézet tanszékvezető tanárával, aki tanításelméletet tanít, emellett pedig harmincöt esztendeje foglalkozik a hat-tíz évesek tanulásával, többek között az olvasás elsajátításával. Kérdésemre, hogy mi is az olvasás, a következő választ adja: