2017. 04. 07.
A digitális technika hatása alsó tagozatosok írási, helyesírási és fogalmazási készségére
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. április 07. péntek, 14:58
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3276
A digitális technológia nyelvi készségekre, képességekre gyakorolt hatását magyar anyanyelvű gyermekekkel alig vizsgálták. Az eddigi kutatások elsősorban felső tagozatos vagy idősebb tanulókra összpontosulnak. A jelen munka az általános iskola 4. osztályosai körében elemzi azt, hogy milyen hatással lehet a digitális eszközök korai használata a tanulók nyelvi fejlődésére.
2017. 04. 07.
Szövegfeldolgozás és olvasás kicsit másképp
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. április 07. péntek, 14:52
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3065
Rengeteg olvasásgyakorlási módot ismerünk. Most egyről szeretnék írni, ami nem más, mint a hibajelölő olvasás.
2017. 04. 04.
Interjú a Pagony Kiadó főszerkesztőjével
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. április 04. kedd, 17:56
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 8460
Sokkal jobban féltettük a könyvet az internettől, mint ami változást valóban okozott a digitália – mondja a Pozsonyi Pagony Kiadó főszerkesztője, Kovács Eszter. Azok a gyerekek, akik olvasnak, például sokkal jobban írnak, mint az előző generációk.
2017. 04. 03.
A klasszikus és a kortárs szövegek feldolgozásának hatása az olvasás affektív tényezőire
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. április 03. hétfő, 15:38
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3367
A tanulmány azt vizsgálja, hogy a szépirodalmi olvasmányok miként befolyásolják a diákok olvasáshoz kapcsolódó affektív jellemzőit. Tanítási programunkban klasszikus és kortárs novellák hatását vetettük össze három affektív tényező vonatkozásában: olvasási motiváció, olvasási szokások, olvasmányok kedveltsége.
2017. 03. 30.
Juhász Valéria: Óvodások, kisiskolások írás-olvasás előkészítése, fejlesztése a Szómágus kártyajátékokkal
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. március 30. csütörtök, 22:07
- Írta: Super User
- Találatok: 6113
A megfelelő olvasási-szövegértési képesség nélkülözhetetlen az ember gondolkodásának, folyamatos tanulásának, ismeretszerzésének és személyiségfejlődésének szempontjából. Az olvasáshoz szükséges részképességek fejlődése már születéstől fogva elkezdődik, amelynek nagy része az anyanyelv-elsajátításhoz kötődik. Az anyanyelv-elsajátítás fejlettségi szintje nagymértékben befolyásolja az olvasási, majd ezzel összefüggésben a tanulási képesség kialakulásának mind a minőségét, mind az ütemét. Lényeges tehát, hogy miként tudjuk segíteni már iskola előtt, hogy gyermekeink sikeresen éljék majd meg az iskolás éveket, és felkészüljenek az élethosszig tartó tanulásra.
2017. 03. 30.
A közös olvasás élménye
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. március 30. csütörtök, 18:58
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3396
Olvasni egyedül szoktunk. A kreatív és kritikus gondolkodó – aki ennek a tanácskozásnak a főszereplője – persze egy ilyen állításra felkapja a fejét: „hohó, korántsem mindig!”
2017. 03. 29.
Interjú Boldizsár Ildikóval
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. március 29. szerda, 19:35
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3499
Az ismert meseterapeuta vallja, a csodában nem hinni kell, hanem élni vele. Beszélt a magyar népmeséről, a legkisebbként szerencsét próbáló szegény legényről, s arról, mi a különbség a keleti és az európai mese között. Azt is elárulta lapunknak, hogy miért szeretne minél több férfi mesemondót látni.
2017. 03. 27.
Az olvasás megkedveltetése alsó tagozatban
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. március 27. hétfő, 18:46
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3798
Az iskola első négy évében az olvasás megszerettetése a valódi feladat mondta Csépe Valéria, az új Nemzeti alaptanterv kidolgozásával megbízott miniszteri biztos. Megmelengette a szívünket a mondat, ugyanezt gondoljuk és hisszük mi is.
2017. 03. 23.
Interjú Csépe Valériával az új NAT-ról
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. március 23. csütörtök, 19:50
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3697
Az iskolákban könnyebben olvasható szövegekre, az életkorhoz jobban passzoló tananyagra, a gyerekek „kütyüaffinitására” építő, mobilos vagy számítógépes játékokra, témanapokra, csoportmunkára van szükség – mondta az Indexnek Csépe Valéria, az új Nemzeti alaptanterv kidolgozásával megbízott miniszteri biztos. A pszichológusprofesszor szerint ha nem lesz kilencosztályos iskola, akkor is több időt kell szánni az olvasás és szövegértés elmélyítésére.
2017. 03. 21.
A legszebb mesekönyv-illusztrációk
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. március 21. kedd, 12:52
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4060
Február 5. és 11. között világszerte ünneplik a gyermekkönyvek íróit és illusztrátorait. Most egy csokorba gyűjtöttük a legszebb illusztrációkat.
2017. 03. 15.
Érdekes könyvajánló
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. március 15. szerda, 09:23
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3602
A Debreceni Egyetem könyvtárának honlapján jelent meg egy érdekes könyvajánló Könyvek, amelyeket betiltottak címmel a Nagy olvasási kihívás 2015 olvasásnépszerűsítő program kapcsán.
2017. 03. 07.
Mi az a PISA-sokk, és mi ez a sok felhajtás körülötte?
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. március 07. kedd, 12:47
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3578
Miért beszélnek a szakemberek PISA-sokkról? Mit jelent a szövegértési átlagpontszám, az a bűvös 472 pont? Mit jelent ez a gyakorlatban? Miért kongatják a vészharangokat a szakemberek még most is? Milyen megoldások jöhetnek számításba? Funkcionális analfabetizmusról, szövegértésről, PISA-eredményekről, közoktatási problémákról, valamint azok lehetséges megoldásairól.
2017. 02. 26.
Emlékezés Esterházy Péterre
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. február 26. vasárnap, 19:23
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4029
Esterházy Péterrel többször is forgatott az Aegon Művészeti Díj stábja. Elkísértük felolvasni Berlinbe, sétált velünk és a helyi kutyásokkal a Római parton, az Andrássy úton, az Írók Boltjából kijövet. Legutóbb a Hasnyálmirigynapló írása környékén találkoztunk vele, a nappalijában beszélgettünk, arról mesélt, hogy a betegsége tulajdonképpen a jót hozza ki a világból. Hogy ő maga mennyi jót hozott nekünk, erről szól ez a film. Írótársak, művészbarátok, irodalmárok, végső soron olvasói osztják meg emlékeiket, mulatságos és tanulságos közös történeteiket.
2017. 02. 23.
A magyar gyerekek tanulási szokásai
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. február 23. csütörtök, 18:55
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3874
A magyar iskolarendszer még mindig a memorizálásra és az élettől elszakított formulák megtanulására idomítja főleg a diákokat, amiket aztán gyorsan el is lehet felejteni – nem meglepő, hogy már a sereghajtók között vagyunk a PISA-mérésekben.
2017. 02. 23.
Felhívás: a Magyar Nyelv Hete
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. február 23. csütörtök, 18:52
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3773
Az Anyanyelvápolók Szövetsége a Tudományos Ismeretterjesztő Társulattal és helyi szervezeteivel karöltve több helyszínen rendezi meg az 51. magyar nyelv hetét, és ehhez szívesen fogad előadókat, programokat (ismeretterjesztő előadás, rendhagyó nyelvtanóra, vetélkedő, nyelvi játék, könyvbemutató stb.).
2017. 02. 17.
Interjú Csukás Istvánnal
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. február 17. péntek, 09:07
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3825
Akárcsak Andersen, Csukás István is április 2-án született. Hollywoodi sikert is elkönyvelhet: a Keménykalap és krumpliorr című ifjúsági regényéből készült tévéjáték gyerekfilm kategóriában nagydíjas lett az ottani 1975-ös televíziós fesztiválon. Nyolcvanadik születésnapjára a napokban jelent meg válogatott verseskötete Évszakom a szerelem címmel.
További cikkeink...
Alkategóriák
-
Hírek
A Joomla! csapat legfrissebb hírei
-
Hírlevél
-
Olvasó-társ
- Archív