2016. 01. 10.
Olvasóvá nevelés: Beszélgetés Berg Judittal és Finy Petrával
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2016. január 10. vasárnap, 10:38
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4624
Ahogy kitárul az iskola ajtaja, valami végérvényesen megváltozik a gyerekek életében. A gyerekkor varázsideje mostanság kegyetlenül hamar véget ér, a kölkök legkésőbb hétéves korukra szembesülnek a valóság olyan kegyetlenebb elemeivel, mint a gyorsított írás-olvasás program vagy a szövegértés feladatsor. És az olvasás válik rémmé, jobb esetben szükséges rosszá. Berg Judit és Finy Petra lehetséges „mentőöv”-könyveiről Mészöly Ágnes beszélgetett a szerzőkkel.
2016. 01. 06.
Olvasástanítás a Waldorf iskolában
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2016. január 06. szerda, 18:25
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4768
Torin Finser és John Bloom beszél arról, miért várja meg a Waldorf az olvasástanítással, hogy a gyerekek megérjenek rá. John Bloom az RSF Social Finance főigazgatója és Waldorfos szülő, Torin Finser tanszékvezető egyetemi tanár és az Amerikai Antropozófiai Társaság titkára.
2015. 12. 21.
Ismét az iskolai kötelező olvasmányokról
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. december 21. hétfő, 17:57
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4765
Mindig aktuális téma, hogy mi legyen a kötelező olvasmány az iskolában. Most a Magyar Nemzet közölt ezzel kapcsolatban egy cikket, kapcsolódva az RTL KLUB Híradójában nemrégiben leadott riportjához.
2015. 12. 12.
Mi legyen a kötelező olvasmány?
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. december 12. szombat, 16:57
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 5410
Egy érdekes riport a kötelező olvasmányokról az RTL KLUB Híradójában.
A témával kapcsolatos levél a valasz.hu oldalon olvashato.
2015. 12. 01.
Magyar Olvasástársaság Egyesület alapszabályának módosítása
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. december 01. kedd, 15:56
- Írta: Super User
- Találatok: 5238
A Magyar Olvasástársaság tanácsa a Társaság Alapszabályának módosítását kezdeményezi. A változtatásokat jogszabályi kötelezettségek indokolják, az új/megváltozott szövegrészeket dőlt betűvel jelöltük.
Az új Alapszabályt a Közgyűlésnek is el kell fogadnia.
2015. 11. 30.
Gyakori tanulási zavar az olvasási nehézség
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. november 30. hétfő, 07:09
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4949
Egyre több gyereknél tapasztalnak a szülők, pedagógusok valamiféle akadályozottságot a tanulásban. Csak úgy röpködnek a megnevezések: diszlexia, hiperaktivitás, figyelemzavar. A jelenségek és fogalmak zűrzavarában rak rendet a neuropszichológus Donauer Nándor.
2015. 11. 24.
Az olvasás megkedveltetése kamaszokkal
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. november 24. kedd, 08:12
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4798
Egy életre elfordítjuk az irodalomtól a kamaszokat, ha olyan szövegeket olvastatunk velük, amelyeknek sem a világát, sem a nyelvét nem értik - véli Grecsó Krisztián, s ez a véleménye egybevág sok magyartanáréval. A Nemzeti Alaptanterv készítői ugyanakkor ezt nem vették figyelembe.
2015. 11. 20.
Kinek miről szól az ifjúsági irodalom?
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. november 20. péntek, 16:54
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 5331
Párhuzamos kritikák – avagy kinek miről szól az ifjúsági irodalom? Egy tanár (Fenyő D. György) + egy diák (Gara Ádám) ugyanarról a könyvről, most éppen a Margó-díjas Holtversenyről.
2015. 11. 16.
A mondattan tanítása új módszerrel felső tagozatban
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. november 16. hétfő, 19:25
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 5685
A tanulmány a felső tagozatos mondattan tanításának újszerű megközelítését mutatja be egy oktatási modulon keresztül. A modul a kognitív képességek fejlesztését helyezi a középpontba, a lexikai ismeretek helyett az életkori sajátságoknak megfelelően a mondatokkal végzett műveletekre épít, és a modern nyelvészeti kutatások egyes elemeit is beemeli a tananyagba.
2015. 11. 05.
A mesék szerepe a gyermekek életében
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. november 05. csütörtök, 07:34
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4649
A mese tanulsága erőt ad a gyereknek ahhoz, hogy a világ pozitív tendenciáival azonosuljon, nem beszélve arról, hogy a gyerek azt tudja meg, hogy a végén ő fog győzni, a legkisebb királyfi, akire senki sem gondolt.” Dr. Vekerdy Tamással a mese erejéről, önző felnőttekről, okostelefonról és a markológépekről beszélgettünk.
2015. 11. 05.
A magyar családok mesélési szokásai
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. november 05. csütörtök, 07:32
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 5084
Szeretünk, szoktunk és tudunk is mesélni a gyerekeinknek, mert a rituális mesélést tartjuk az egyik legfontosabb családi programnak – derül ki a nlcafe.hu és a Normaflore közös felméréséből. A magyarok mesefogyasztási szokásait feltérképező kutatás szerint a legtöbb szülő könyvből mesél gyermekének, de közel minden második szülő a képzelőerejét is segítségül hívja a mesélés során.
2015. 10. 30.
Szemléletváltás a magyar nyelv és irodalom tantárgy oktatásában
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. október 30. péntek, 08:48
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4740
Elsőként a kötelezők tarthatatlan listáját és a jelenkori irodalom arányát kell újragondolni. Feltornászni ezt az arányt legalább 20 százalékra. De a forradalom elkerülhetetlen, és nem apró módosításokra van szükség, hanem szemléletváltásra, derül ki egy interjúból, amelyben gyakorló magyartanárok nyilatkoznak.
2015. 10. 18.
Tippek az olvasás megkedveltetéséhez
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. október 18. vasárnap, 19:56
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4288
Van, aki szeret olvasni, és van, aki nem. Nem kell totál pánikba esni, ha a gyerekünk nem egy könyvmoly. Persze próbálkozni lehet, éppen ezért most korosztálynak megfelelő tippeket-trükköket gyűjtöttünk össze.
2015. 10. 15.
Olvasásprojekt az általános iskola alsó tagozatán
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. október 15. csütörtök, 18:20
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 5538
A XXI. század egyik nagy problémája a betűfogyasztáson túlmutató olvasás háttérbe szorulása. A tanulmány azt a problémát járja körül, mit tehet az iskola a tendencia megállításáért, netán visszaszorításáért? Mi lehet ebben a mesék szerepe? Hogyan illeszthető be a mesélés az iskola napi rutinjába? Miért volna fontos ez a beillesztés?
Az olvasásprojekthez tartozó feladatok megtlálhatók az alábbi linken.
2015. 10. 05.
Hogyan tegyünk könnyen befogadhatóvá egy irodalmi klasszikust?
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. október 05. hétfő, 09:01
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4205
Madách Imre Az ember tragédiája című művének fontosságával már foglalkoztunk lapunkban. Most arra vagyunk kíváncsiak, két magyartanár – Hudáky Rita és Ivány-Szabó Rita– miként próbálja befogadhatóvá tenni ezt a művet a mai tizenévesek számára.
2015. 09. 30.
Program a magyar népmesekincs megőrzésére
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2015. szeptember 30. szerda, 17:58
- Írta: Kiss Gábor
- Találatok: 4105
A magyar népmesekincs megőrzését és terjesztését célzó programot dolgozott ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) háttérintézményeivel együtt, a projekt részleteit kedden ismertették a szakemberek a Hagyományok Házában.
Azt szeretnénk elérni, ha minél kedveltebb, ismertebb és elfogadottabb lenne a népmesék esti és napközbeni olvasása - hangsúlyozta Rétvári Bence parlamenti államtitkár kedden, a magyar népmese napja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón Budapesten...
További cikkeink...
Alkategóriák
-
Hírek
A Joomla! csapat legfrissebb hírei
-
Hírlevél
-
Olvasó-társ
- Archív