2017. 09. 17.
A népmese napja − XIII. Országos népmese-konferencia
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. szeptember 17. vasárnap, 20:10
- Megjelent: 2017. szeptember 17. vasárnap, 20:10
- Írta: Super User
- Találatok: 1617
2017. 09. 17.
Olvasásnépszerűsítés alsósoknak
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. szeptember 17. vasárnap, 19:59
- Megjelent: 2017. szeptember 17. vasárnap, 19:56
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 1372
-
- Erős Antónia idén is a Kaméleon Olvasóklubban
A 2017/18-as tanévben hetedik évadját kezdi a Kaméleon Olvasóklub levelezős játéka alsós gyerekeknek. Az Olvasóklub fő partnere az Egy Csepp Figyelem Alapítvány, melynek alapítója, Erős Antónia híradós műsorvezető istámogatja az Olvasóklub célkitűzéseit, az olvasás és a kortárs irodalom népszerűsítését, a szövegértés fejlesztését, amely talán az egyik legfontosabb és egyben leghasznosabb készség, amivel a gyerekek rendelkezhetnek.
Erős Antónia (Egy Csepp Figyelem Alapítvány) Fotókredit: RTL Klub / Nánási Pál
2017. 09. 16.
Szabó T. Anna: a Kaméleon Olvasóklubról
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. szeptember 16. szombat, 10:02
- Megjelent: 2017. szeptember 16. szombat, 10:02
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 1327
A 2017/18-as tanévben hetedik évadját kezdi a Kaméleon Olvasóklub kortárs irodalmi játéka alsós gyerekeknek. A játék egy tanéven keresztül zajlik, a részt vevő gyerekek évi négy alkalommal egy igényesen összeállított, szépen illusztrált feladatlapot kapnak. Az Olvasóklubban több ezer alsó tagozatos gyerek kortárs irodalmi alkotásokból olvashat majd részleteket.
http://konyves.blog.hu/2017/09/14/szabo_t_anna_az_irodalom_nem_kanalas_orvossag
2017. 09. 07.
Szeptember 8. – az írástudatlanság elleni küzdelem nemzetközi napja
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. szeptember 08. péntek, 00:36
- Megjelent: 2017. szeptember 08. péntek, 00:34
- Írta: Super User
- Találatok: 1295
2017. 09. 03.
„Kölcsey Tengeren innen és túl”
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. szeptember 03. vasárnap, 23:54
- Megjelent: 2017. szeptember 03. vasárnap, 23:54
- Írta: Super User
- Találatok: 1232
Augusztus 4-én, pénteken, 17 órától a sződemeteri református templom udvarában rendezte meg a XXVIII. Kölcsey-megemlékezést az EMKE (Erdélyi Magyar Közművelődési Egyesület Szatmár Megyei Szervezete) a Hagyományos Kultúrát Megőrző és Támogató Szatmár Megyei Központ, melyen Vraukóné Lukács Ilona mkl (Magyar Kultúra Lovagja) képvislte a Magyar Olvasástársaságot, a Kárpátaljai Magyar Iskolai Könyvtárakért Alapítványt és a Falvak Kultúrájáért Alapítványt. A három civil szervezet nevében köszöntötte az ünnepségen megjelenteket és koszorút helyezett el a jelenleg felújítás alatt álló templom udvarán, a Kő Pál alkotta Kölcsey szobornál. (A szobor a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnáziumban álló szobor másolata)
2017. 08. 31.
Tanácsülés - 2017. szeptember 02. - Budapest
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. augusztus 31. csütörtök, 23:49
- Megjelent: 2017. augusztus 31. csütörtök, 12:06
- Írta: Super User
- Találatok: 1122
TANÁCSÜLÉS
Ideje: 2017. szeptember 02. 10.00
Helye: Budapest – OSZK, 516-os terem
N A P I R E N D - T E R V E Z E T
2017. 09. 01.
A népmese napja − XIII. Országos népmese-konferencia programtervezete
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. szeptember 01. péntek, 23:55
- Megjelent: 2017. augusztus 31. csütörtök, 10:50
- Írta: Super User
- Találatok: 1481
A leírt és az elmondott mese különbségei, kapcsolatai
2017. szeptember 22. Pécs, szeptember 23. Eszék
Helyszín:
Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar
A program rendezője:
Magyar Olvasástársaság (HUNRA)
Hagyományok Háza
Társszervezők:
Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar
Közreműködik:
A Meseszó Magyar Mesemondó és Szövegfolklór Egyesület
2017. 08. 31.
Népmese a szóbeliségben és az írásban
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. augusztus 31. csütörtök, 10:26
- Megjelent: 2017. augusztus 30. szerda, 22:02
- Írta: Super User
- Találatok: 2769
A népmese napja − XII. Országos népmese-konferencia
A leírt és az elmondott mese különbségei, kapcsolatai
2017. szeptember 22. – Pécs, 23. - Eszék
A népmese eredendően a szóbeli elbeszélő költészet (népköltészet) hatókörébe tartozott. A népi kultúra felfedezésének köszönhetően azonban a 19. század óta lejegyezve, könyv for-májában is mind szélesebb körben elérhető. A mesemondás hagyományos alkalmai – első-sorban a társas munkaalkalmak – a 20. század folyamán fokozatosan háttérbe szorultak, ezzel a közösségi, élő szavas mesemondás gyakorlata szinte teljesen eltűnt. Napjainkban azonban a folklór más területeihez (népzene, néptánc, kézművesség) hasonlóan a szóban előadott népmese is mindinkább megtalálja helyét a modern kultúrában. Egyre több he-lyen, gyermek- és felnőtt közönség egyaránt hallgathat mesemondást.
2017. 08. 28.
Középpontban az olvasó közösségek
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. augusztus 28. hétfő, 21:12
- Megjelent: 2017. augusztus 28. hétfő, 21:12
- Írta: Super User
- Találatok: 1260
Korunk egyik nagy kihívása, miként tudnak az egyes társadalmi csoportok, közösségek együttműködni a szövegértő kompetencia fejlesztésében, annak érdekében, hogy senki ne kerülhessen hátrányba csak azért, mert nem érti a szöveget és ezzel együtt a világot, amiben él. 2017. július 3-7. között Madridban gyűltek össze egyetemi kutatók, pedagógusok, könyvtárosok, hogy megosszák egymással szakmai eredményeiket, jó gyakorlataikat az Európai Szövegértési Konferencia keretében. Pompor Zoltán – a HUNRA tanácstagja – előadóként vett részt konferencián.
Kettős céllal vettem részt az európai szövegértési konferencián (20th European Conferenceon Literacy): egyrészt hazai jó gyakorlatokat mutattam be, másrészt a szövegértéssel kapcsolatos nemzetközi eredményeket és ezeknek hazai implementációs lehetőségeit vizsgáltam. A konferencia 3 napja alatt több workshopon és előadáson részt vettem, szorosabban az ELINET szekció munkájába kapcsolódtam be.
Ebben a szekcióban az Európai Bizottság egyik munkacsoportjának képviseletében Yves Punie mutatta be az általuk fejlesztett digitális kompetenciarendszert (DigComp 2.1). A keretrendszer 8 szinten állapítja meg a kezdő használótól a kompetens fejlesztőig a digitális eszközhasználathoz kapcsolódó ismeretek, készségek és attitűdök szintjét: a magabiztos, biztonságos, kritikus és elkötelezett fogalmak köré építve. A keretrendszert mind a kerettanterv fejlesztése során, mind a pedagógus-továbbképzésekben haszonnal lehet alkalmazni.
2017. 08. 21.
Őszi levelezős olvasóverseny
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. augusztus 21. hétfő, 15:17
- Megjelent: 2017. augusztus 21. hétfő, 15:17
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 1229
Őszi olvasóversenyünk célja az, hogy olyan gyerekeknek nyújtsunk kreatív, szórakoztató időtöltést, akik szeretnének egy-egy regényben, könyvben elmélyülni. Feladataink segítségével részévé válhatnak a történetnek, ízlelgethetik a szavak és mondatok varázserejét és kreatívan is megeleveníthetik a történetet. A korosztályok alatt található a könyvek bemutatása.
2017. 10. 02.
HUNRA-tagok előadásai a megyei Pedagógiai Oktatási Központokban az Oktatási Hivatallal együttműködésben 13.
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. október 03. kedd, 01:02
- Megjelent: 2017. augusztus 20. vasárnap, 07:56
- Írta: Super User
- Találatok: 1389
Zalaegerszegi Pedagógiai Oktatási Központ
2017. augusztus 30. 10-13 óra
Kozmutza Flóra Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény pedagógusainak
(6800, Hódmezővásárhely, Kutasi út 34-36.)
Írás-olvasás előkészítés, anyanyelvi fejlesztés nyelvi játékokkal, társasjátékokkal óvodások, kisiskolások és speciális igényű tanulók számára
Dr. Juhász Valéria - Radics Márta
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógiai Kar
Az előadók olyan, elsősorban anyanyelvi tudatosságot fejlesztő, nyelvi, írás-olvasás előkészítő és fejlesztő játékokat, társasjátékokat mutattak be, amelyek megfelelően segítik a gyerekek anyanyelvi tudatosságának, kreativitásának a kibontakozását és fejlődését. A foglalkozáson a résztvevők valódi játékélményhez jutottak, hiszen számos játékot kipróbáltak. A játékok megtervezése és kivitelezése több szinten történt, hogy az adott játékot megfelelően lehessen az egyes gyermekekhez igazítani. A foglalkozáson a résztvevőkkel közös megbeszélés során kibontakozott, hogy az egyes játékokat a különböző területekhez hogyan tudják adaptálni, hogyan tudják használni célzottan egy-egy gyermek speciális fejlesztésére, és mely területeket fejleszti elsősorban az adott játék. A foglalkozás része volt annak megbeszélése, hogyan vezessünk be, tanítsunk meg egy-egy társasjátékot úgy, hogy az rögtön élményhez juttassa a gyermekeket. A műhelymunka közös szakmai tapasztalatcserével színesedett és zárult.