2015. 11. 16.

A mondattan tanítása új módszerrel felső tagozatban

A tanulmány a felső tagozatos mondattan tanításának újszerű megközelítését mutatja be egy oktatási modulon keresztül. A modul a kognitív képességek fejlesztését helyezi a középpontba, a lexikai ismeretek helyett az életkori sajátságoknak megfelelően a mondatokkal végzett műveletekre épít, és a modern nyelvészeti kutatások egyes elemeit is beemeli a tananyagba.

mondattan


2015. 11. 05.

A mesék szerepe a gyermekek életében

A mese tanulsága erőt ad a gyereknek ahhoz, hogy a világ pozitív tendenciáival azonosuljon, nem beszélve arról, hogy a gyerek azt tudja meg, hogy a végén ő fog győzni, a legkisebb királyfi, akire senki sem gondolt.” Dr. Vekerdy Tamással a mese erejéről, önző felnőttekről, okostelefonról és a markológépekről beszélgettünk.

a mese szerepe


2015. 11. 05.

A magyar családok mesélési szokásai

Szeretünk, szoktunk és tudunk is mesélni a gyerekeinknek, mert a rituális mesélést tartjuk az egyik legfontosabb családi programnak – derül ki a nlcafe.hu és a Normaflore közös felméréséből. A magyarok mesefogyasztási szokásait feltérképező kutatás szerint a legtöbb szülő könyvből mesél gyermekének, de közel minden második szülő a képzelőerejét is segítségül hívja a mesélés során.

mesélési szokások


2015. 10. 30.

Szemléletváltás a magyar nyelv és irodalom tantárgy oktatásában

Elsőként a kötelezők tarthatatlan listáját és a jelenkori irodalom arányát kell újragondolni. Feltornászni ezt az arányt legalább 20 százalékra. De a forradalom elkerülhetetlen, és nem apró módosításokra van szükség, hanem szemléletváltásra, derül ki egy interjúból, amelyben gyakorló magyartanárok nyilatkoznak.

szemléletváltás a magyaroktatásban


2015. 10. 18.

Tippek az olvasás megkedveltetéséhez

Van, aki szeret olvasni, és van, aki nem. Nem kell totál pánikba esni, ha a gyerekünk nem egy könyvmoly. Persze próbálkozni lehet, éppen ezért most korosztálynak megfelelő tippeket-trükköket gyűjtöttünk össze.

olvasás


2015. 10. 15.

Olvasásprojekt az általános iskola alsó tagozatán

A XXI. század egyik nagy problémája a betűfogyasztáson túlmutató olvasás háttérbe szorulása. A tanulmány azt a problémát járja körül, mit tehet az iskola a tendencia megállításáért, netán visszaszorításáért? Mi lehet ebben a mesék szerepe? Hogyan illeszthető be a mesélés az iskola napi rutinjába? Miért volna fontos ez a beillesztés?

olvasásprojekt

 

Az olvasásprojekthez tartozó feladatok megtlálhatók az alábbi linken.

feladatok az olvasásprojekthez


2015. 10. 05.

Hogyan tegyünk könnyen befogadhatóvá egy irodalmi klasszikust?

Madách Imre Az ember tragédiája című művének fontosságával már foglalkoztunk lapunkban. Most arra vagyunk kíváncsiak, két magyartanár – Hudáky Rita és Ivány-Szabó Rita– miként próbálja befogadhatóvá tenni ezt a művet a mai tizenévesek számára.

irodalom és befogadás


2015. 09. 30.

Program a magyar népmesekincs megőrzésére

A magyar népmesekincs megőrzését és terjesztését célzó programot dolgozott ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) háttérintézményeivel együtt, a projekt részleteit kedden ismertették a szakemberek a Hagyományok Házában.

Azt szeretnénk elérni, ha minél kedveltebb, ismertebb és elfogadottabb lenne a népmesék esti és napközbeni olvasása - hangsúlyozta Rétvári Bence parlamenti államtitkár kedden, a magyar népmese napja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón Budapesten...

Bővebben Magyarország Kormánya weboldalán.


2015. 09. 28.

Hogyan neveljük olvasóvá gyermekünket?

Az olvasás rengeteg képesség és készség meglétét, illetve összehangolását igényli egy kisgyerektől. Fontos, hogy ezeknek a kialakulását ne hátráltassuk! Összeszedtük, mire kell ügyelni már egészen kicsi kortól.

olvasóvá nevelés


2015. 09. 25.

A magyar diákok digitális szövegértési képességei

Harmincnégyből a harmincadik helyen végeztek a magyar diákok az internetes szövegértést mérő teszten, sokan bele sem kezdtek a feladatokba. Az élen ismét csupa ázsiai ország végzett.

digitális szövegértés


2015. 09. 17.

A mese nevelő hatása

Pedagógusok, pszichológusok, oktatáspolitikával foglalkozó szakemberek és agykutatók egyaránt hangsúlyozzák a mese óriási jelentőségét, fejlesztő hatását. Ezúttal két országosan ismert szakembert, Bajzáth Máriát a Paloznaki Meseközpont vezetőjét, a Népmesekincstár mesepedagógiai módszer kidolgozóját, és dr. Agócs Gergely néprajzkutatót, a Hagyományok Háza tudományos munkatársát, az ott működő népmesemondó tanfolyam vezetőjét kérdeztük arról, mit, miért és hogyan meséljünk. 

mese és nevelés


További cikkeink...

  1. Hogyan olvassunk többet?

Alkategóriák

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Pompor Zoltán, elnök
1123 Budapest Kék Golyó u. 2/c

Magyar Olvasástársaság • Hungarian Reading Association
1827 Budapest, OSZK Budavári Palota, F épület
Számlaszám: 11600006-00000000-40427461 • Adószám: 18007019-1-41

BANNER SZIG kicsi
 

Vonalban

Oldalainkat 5979 vendég és 0 tag böngészi