2017. 01. 24.

Miért fontosak az esti mesék?

Olyan sokat halljuk a médiából, szakértők szájából, a gyerekekkel foglalkozó szakkönyvekből, hogy mennyire fontos a rendszeres esti mese megléte, csak éppen azt nem szokták ilyenkor elmondani, hogy miért is fontos. Pedig, szerintem sok szülő sokkal jobban odafigyelne, hogy ne maradjon ki/el az esti mese, ha tudná milyen hatása van a meséknek (illetve azok nemlétének) a gyerekeikre. Ugyanúgy, ahogy az iskolában, ha azt is elmondanák a gyereknek, miért fontos megtanulni ezt vagy azt, sokkal kevésbé ellenkeznének a tanulással.

esti mesék


2017. 01. 24.

Interjú Csapó Benővel a közoktatás helyzetéről

Csapó Benő hosszú-hosszú évek óta kutatja a közoktatás helyzetét, és bár lesújtónak tartja a PISA-felmérés adatait, úgy véli, ha figyelembe vennénk a tudományos eredményeket, ki lehetne lábalni a gödörből. Ehhez persze a pedagógusokat értelmiségi szerepre kell felkészíteni.

interjú


2017. 01. 23.

Hogyan kedveltessük meg a klasszikus irodalmat a gyerekekkel?

Az irodalommal, olvasással foglalkozó szakemberek egyik legnagyobb problémája, hogy hogyan lehetne eljuttatni a klasszikus, világirodalom fontos alkotásait az ifjú gyermekolvasókhoz.

klasszikus irodalom


2017. 01. 18.

A memoriterek mint tanítási segédletek

A világ (még mindig) rohamos ütemben fejlődik, ami megköveteli az élethosszig tartó tanulást. Fennállhat a veszélye annak, hogy a megszerzett tudásanyag hamar értékét veszti. A jelen korban pedig a technológiai háttérnek köszönhetően bármilyen ismeretet könnyen megtalálhatunk. Felmerül tehát a kérdés: szükség van-e memoriterekre?

memoriterek


2017. 01. 12.

A szövegértés és szövegalkotás fejlesztése az irodalomórákon

A tanulmány a szövegértés-szövegalkotás fejlesztésének gyakorlati megvalósítását mutatja be Wass Albert Tavak könyve és Erdők könyve című mesegyűjteménye alapján az általános iskola 5. osztályos tanulói számára.

szövegértés


2016. 12. 25.

Karácsonyi üdvözlet


2016. 12. 11.

Mi áll az egyre romló PISA-eredmények hátterében?

Az eredmények ma már jól ismertek: mindhárom kompetenciaterületen erősen leszakadtunk a legfontosabb referenciacsoportunkat alkotó közép-európai országok átlagos teljesítményétől. Erről számol be a Taní-tani Online, a Magyar Narancs pedig gyakorló pedagógusokat kérdezett a témáról.

PISA-eredmények

tanárok véleménye


2016. 12. 08.

Mesetréning hátrányos helyzetű gyermekeknek

Anett, Vivien, Szilvi és Csilla néhány hónapja minden este mesét olvasnak a gyerekeiknek. Ez nem lenne olyan különleges, de ők szegénységben élő roma asszonyok, akik fiatalon lettek anyák, nincs szakmájuk, az iskolából kimaradtak, maguk nem olvasnak, és korábban nem meséltek a gyerekeknek, mesekönyveik sem voltak. A változás a Meséd – Mesélő édesanyák programnak köszönhető, amely a hátrányos helyzetű anyákat tanítja mesélni a gyerekeknek, és meglepően nagy változásokat idéz elő igen kevés pénzből.

mesélés


2016. 11. 29.

Milyen szöveget érdemes választani a helyesírás gyakoroltatásához?

A tanulmány témája a szövegszemlélet mint pedagógiai elv érvényesülésének a vizsgálata a helyesírás-fejlesztésben. Az írás a témát egyrészt az iskolai nevelés tükrében, másrészt a Simonyi Zsigmond helyesírási verseny hagyományai alapján taglalja. 

helyesírás


2016. 11. 27.

Karácsony 2016

Karácsonyi üdvözlet 2016


Alkategóriák

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Pompor Zoltán, elnök
1123 Budapest Kék Golyó u. 2/c

Magyar Olvasástársaság • Hungarian Reading Association
1827 Budapest, OSZK Budavári Palota, F épület
Számlaszám: 11600006-00000000-40427461 • Adószám: 18007019-1-41

BANNER SZIG kicsi
 

Vonalban

Oldalainkat 6434 vendég és 0 tag böngészi