2016. 06. 29.

Interaktív irodalomkönyv

Az internetes oldal az irodalomtanítást és tanítást segíti. Az olalon található tartalmak diákok és egy koordináló tanár közreműködésével kerülnek feltöltésre. 2010 óta folyamatosan bővül a tartalom mélységben és minőségben egyaránt.

interaktív irodalomkönyv


2016. 06. 23.

Milyenek a felnőtt lakosság alapkészségei?

Érdekes kutatást publikált nemrég az OECD, a felnőttek olvasási készségeit kutatva. A felmérés készítői szerint a csúcson a 25-34 évesek álltak, a legalacsonyabb szinten pedig az 55 év körüliek - tehát a húszas éveik végén, a harmincas éveik elején járó fiatalok teljesítettek legjobban, és az 55 év felettiek a legrosszabbul.

olvasási kézség


2016. 06. 15.

Interjú a 2016-os év Év Gyermekkönyve díj egyik nyertesével, Kamarás Istvánnal

Az Év Gyermekkönyve díjban részesül Kamarás István OJD Titkos kutatónapló című könyve, amelyet a Luther Kiadó adott ki. Minderről a kiadó honlapjáról értesültünk. Kamarás Istvánt Németh Eszter kérdezte.

gyerekkönyv


2016. 06. 02.

Mesék a pedagógiai munkában

A tanulmány bemutatja a kompetencia alapú kritériumorientált pedagógia új lehetőségeit mesék alkalmazásán keresztül az óvodás és a kisiskolás gyermekek körében.

mesék a pedagógiai munkában


2016. 05. 25.

Mesélés csecsemőkorban

Akár már az anyuka hasában lévő magzatnak is érdemes felolvasni verseket. A már pár hetes kortól használható, adott korosztály számára készült könyvek segítségével akár másfél-két év előnyre is szert tehet gyermekünk kortársaihoz képest az iskola első évére.

csecsemők és mese


2016. 05. 17.

A jó mese titka egy könyvkiadó szerint

A jó mesének nincs tuti receptje, de nem árt, ha humoros, egységes a stílusa, és megkapó illusztrációkkal van tele – véli Csapody Kinga, a Manó Könyvek főszerkesztője. 

mese


2016. 05. 10.

Miért érdemes Lázár Ervin műveit olvasni?

Ha még élne, nyolcvanéves lenne Lázár Ervin, Dömdödöm, Mikkamakka, Bruckner Szigfrid és Berzsián szülőatyja. Meséin generációk nőttek fel, ám különös, semmihez sem hasonlítható történetei nem csak a gyerekekhez szólnak: felnőtt fejjel is megéri őket újraolvasni.

Lázár Ervin


2016. 04. 28.

Szövegértés és matematika

Bár meglepő lehet a matematika és a szövegértés fogalmát összekapcsolni, a tanulmány célja annak bemutatása, hogy a két terület nem különül el élesen egymástól. Olyan iskolai helyzetben, mint például a matematikaórai szöveges feladatok megoldása, erősen befolyásolhatják is egymást.

szövegértés


2016. 04. 20.

Változó olvasási szokásaink

Főleg a fiatalok nem olvasnak már papíralapú könyveket a Bookline új kutatása szerint. Az olvasási szokások megváltozásának hátterében az áll, hogy míg korábban kevesebb inger jutott el hozzánk, és annak befogadására hosszabb idő állt rendelkezésünkre, ma megszámlálhatatlanul több forrásból kapunk rövid, de lényegre törő impulzusokat. 

változó olvasás


2016. 04. 18.

Interjú Varró Dániel költővel

A Könyvesblog.hu oldalon interjú olvasható Varró Dániellel, aki többek között jövőbeli terveiről is kérdeztek sok más mellett. A beszélgetés elolvasható itt. 

interjú 


2016. 04. 08.

Interjú Kádár Annamáriával

A mesemondó szülő lelassítja, lecsendesíti a külső világot, és egy olyan teret alkot, amelyben a mesélő és mesehallgató a közösen átélt élmény során eggyé válik. Ez a szülő-gyermek kapcsolat egyik fontos pillérehangsúlyozza Kádár Annamária, akivel a legfőbb mesebeli képességről és a csoda fontosságáról beszélgettünk.

interjú


További cikkeink...

  1. Csukás István életműve

Alkategóriák

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Pompor Zoltán, elnök
1123 Budapest Kék Golyó u. 2/c

Magyar Olvasástársaság • Hungarian Reading Association
1827 Budapest, OSZK Budavári Palota, F épület
Számlaszám: 11600006-00000000-40427461 • Adószám: 18007019-1-41

BANNER SZIG kicsi
 

Vonalban

Oldalainkat 5974 vendég és 0 tag böngészi