2017. 04. 07.
A digitális technika hatása alsó tagozatosok írási, helyesírási és fogalmazási készségére
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. április 07. péntek, 14:58
- Megjelent: 2017. április 07. péntek, 14:58
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3262
A digitális technológia nyelvi készségekre, képességekre gyakorolt hatását magyar anyanyelvű gyermekekkel alig vizsgálták. Az eddigi kutatások elsősorban felső tagozatos vagy idősebb tanulókra összpontosulnak. A jelen munka az általános iskola 4. osztályosai körében elemzi azt, hogy milyen hatással lehet a digitális eszközök korai használata a tanulók nyelvi fejlődésére.
2017. 04. 07.
Szövegfeldolgozás és olvasás kicsit másképp
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. április 07. péntek, 14:52
- Megjelent: 2017. április 07. péntek, 14:52
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3051
Rengeteg olvasásgyakorlási módot ismerünk. Most egyről szeretnék írni, ami nem más, mint a hibajelölő olvasás.
2017. 04. 04.
Interjú a Pagony Kiadó főszerkesztőjével
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. április 04. kedd, 17:56
- Megjelent: 2017. április 04. kedd, 17:56
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 8444
Sokkal jobban féltettük a könyvet az internettől, mint ami változást valóban okozott a digitália – mondja a Pozsonyi Pagony Kiadó főszerkesztője, Kovács Eszter. Azok a gyerekek, akik olvasnak, például sokkal jobban írnak, mint az előző generációk.
2017. 04. 03.
A klasszikus és a kortárs szövegek feldolgozásának hatása az olvasás affektív tényezőire
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. április 03. hétfő, 15:38
- Megjelent: 2017. április 03. hétfő, 15:38
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3355
A tanulmány azt vizsgálja, hogy a szépirodalmi olvasmányok miként befolyásolják a diákok olvasáshoz kapcsolódó affektív jellemzőit. Tanítási programunkban klasszikus és kortárs novellák hatását vetettük össze három affektív tényező vonatkozásában: olvasási motiváció, olvasási szokások, olvasmányok kedveltsége.
2017. 03. 30.
Juhász Valéria: Óvodások, kisiskolások írás-olvasás előkészítése, fejlesztése a Szómágus kártyajátékokkal
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. március 30. csütörtök, 22:20
- Megjelent: 2017. március 30. csütörtök, 22:07
- Írta: Super User
- Találatok: 6085
A megfelelő olvasási-szövegértési képesség nélkülözhetetlen az ember gondolkodásának, folyamatos tanulásának, ismeretszerzésének és személyiségfejlődésének szempontjából. Az olvasáshoz szükséges részképességek fejlődése már születéstől fogva elkezdődik, amelynek nagy része az anyanyelv-elsajátításhoz kötődik. Az anyanyelv-elsajátítás fejlettségi szintje nagymértékben befolyásolja az olvasási, majd ezzel összefüggésben a tanulási képesség kialakulásának mind a minőségét, mind az ütemét. Lényeges tehát, hogy miként tudjuk segíteni már iskola előtt, hogy gyermekeink sikeresen éljék majd meg az iskolás éveket, és felkészüljenek az élethosszig tartó tanulásra.
2017. 03. 30.
A közös olvasás élménye
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. március 30. csütörtök, 18:58
- Megjelent: 2017. március 30. csütörtök, 18:58
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3379
Olvasni egyedül szoktunk. A kreatív és kritikus gondolkodó – aki ennek a tanácskozásnak a főszereplője – persze egy ilyen állításra felkapja a fejét: „hohó, korántsem mindig!”
2017. 03. 29.
Interjú Boldizsár Ildikóval
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. március 29. szerda, 19:35
- Megjelent: 2017. március 29. szerda, 19:35
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3488
Az ismert meseterapeuta vallja, a csodában nem hinni kell, hanem élni vele. Beszélt a magyar népmeséről, a legkisebbként szerencsét próbáló szegény legényről, s arról, mi a különbség a keleti és az európai mese között. Azt is elárulta lapunknak, hogy miért szeretne minél több férfi mesemondót látni.
2017. 03. 27.
Az olvasás megkedveltetése alsó tagozatban
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. március 27. hétfő, 18:47
- Megjelent: 2017. március 27. hétfő, 18:46
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3785
Az iskola első négy évében az olvasás megszerettetése a valódi feladat mondta Csépe Valéria, az új Nemzeti alaptanterv kidolgozásával megbízott miniszteri biztos. Megmelengette a szívünket a mondat, ugyanezt gondoljuk és hisszük mi is.
2017. 03. 23.
Interjú Csépe Valériával az új NAT-ról
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. március 23. csütörtök, 19:50
- Megjelent: 2017. március 23. csütörtök, 19:50
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3659
Az iskolákban könnyebben olvasható szövegekre, az életkorhoz jobban passzoló tananyagra, a gyerekek „kütyüaffinitására” építő, mobilos vagy számítógépes játékokra, témanapokra, csoportmunkára van szükség – mondta az Indexnek Csépe Valéria, az új Nemzeti alaptanterv kidolgozásával megbízott miniszteri biztos. A pszichológusprofesszor szerint ha nem lesz kilencosztályos iskola, akkor is több időt kell szánni az olvasás és szövegértés elmélyítésére.
2017. 03. 30.
A legszebb mesekönyv-illusztrációk
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. március 30. csütörtök, 11:22
- Megjelent: 2017. március 21. kedd, 12:52
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4041
Február 5. és 11. között világszerte ünneplik a gyermekkönyvek íróit és illusztrátorait. Most egy csokorba gyűjtöttük a legszebb illusztrációkat.
2017. 03. 18.
Érdekes könyvajánló
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. március 18. szombat, 07:57
- Megjelent: 2017. március 15. szerda, 09:23
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3590
A Debreceni Egyetem könyvtárának honlapján jelent meg egy érdekes könyvajánló Könyvek, amelyeket betiltottak címmel a Nagy olvasási kihívás 2015 olvasásnépszerűsítő program kapcsán.
További cikkeink...
Alkategóriák
-
Hírek
A Joomla! csapat legfrissebb hírei
-
Hírlevél
-
Olvasó-társ
- Archív