OLVASÁSJOG
- Részletek
- Írta: Hunra_Admin
- Kategória: Agora
- Találatok: 3626
A legjobb balkáni kampány díjat kapta az OTP Bank Románia és a Nicola Porter Novelli együttműködéséből született társadalmi felelősségvállalási projekt.
2000 résztvevő, kategóriánként átlagban húsz jelentkező - ez az EMEA Sabre (Superior Achievement in Branding and Reputation Excellence) Awards dióhéjban. A rangos PR verseny döntőjébe bejutott, majd aranyérmet nyert Az olvasáshoz való jog kampány, amely az OTP Bank Románia és a Nicola Porter Novelli együttműködéséből született társadalmi felelősségvállalási projekt.
Az olvasáshoz való jog a „Geographic, The Balkans” kategóriában került a döntőbe 4 más kampánnyal együtt: OMV Move and Help – Moving on with reading (OMV); Live Actively! (Nestlé, Bulgaria); Talents on Board (Coca-Cola) és Cross on Safe (Postbank).
A kezdetekről
Az OTP Bank Románia folyamatosan támogat különféle helyi társadalmi felelősségvállalási programokat, eddig azonban nem vállalt országos szintű kampányt. 2010-ben a csapat viszont egy olyan hosszú távú CSR projektet tervezett meg, amely a következő generációkra is jelentős hatással bír majd.
A csapat ötletéből egy olyan kampány született, amely a gyerekek fejlődését szolgálja azáltal, hogy biztosítja az olvasmányokhoz való hozzáférést. Így született meg Az olvasáshoz való jog. A kampány célja a romániai hátrányos helyzetű vidéki iskolák megsegítése könyvadományokkal. Különféle tanulmányok igazolják, hogy a vidéki iskolák tanulói nehezen férnek hozzá a könyvekhez, mivel kevés faluban található könyvtár. Ezek a jelek nemcsak az olvasók számának csökkenésére mutattak rá, hanem arra a tényre is, hogy a gyerekeket megfosztják a fejlődésükhöz és oktatásukhoz szükséges kulcsfontosságú tényezőtől.
Az OTP Bank Románia a közvetlen adományozás mellett döntött. Célul tűzték ki, hogy 2010 végéig 10.000-nél is több, gondosan megválogatott kötetet, valamint szükséges bútorzatot adományozzanak az Oktatási, Kutatási, Ifjúsági és Sportminisztérium által javasolt 20 vidéki iskolának. Ezzel párhuzamosan az OTP Bank adományozásra buzdított minden érdeklődőt, hogy 2010 folyamán még 15.000 kötettel gazdagítsa a gyűjteményt, és további 15 könyvtárat szerelhessen fel.
Az adományok gyűjtésére az OTP Bank fiókhálózatát és a Humanitas könyvesboltokat jelölték ki. Partnereik saját gyűjtőhelyeikről juttatták el a könyveket.
A Facebook-on is elindították a kampány oldalát (Az olvasáshoz való jog), a www.estedreptulmeu.ro weboldalt a CSR tevékenységeik bemutatására, valamint a YouTube-on és a Flickr-on tekinthetőek meg a rendezvényeikhez kapcsolódó felvételek, fényképek. Médiapartnereik közt tv csatornák, a nyomtatott és online közeg képviselői egyaránt megtalálhatóak. Közismert romániai bloggerek is csatlakoztak a kampányhoz, a gyerekkori kedvenc olvasmányaikról, az olvasás fontosságáról írtak.
Eredmények
Az olvasáshoz való jog kampánya 2010-es eredményei minden kezdeti várakozást felülmúltak: 2010 végéig több mint 30.000 kötetet sikerült adományozni 53 iskola 11.000 tanulójának.
A csapatnak aránylag rövid idő alatt jelentős számú személyhez sikerült eljuttatnia a Románia vidéki iskoláiban tanuló hátrányos helyzetű tanulók problémáiról szóló üzenetet.
A romániai lakosság körében is visszhangra talált a kezdeményezés, ezáltal 2010 márciusa és 2011 májusa között a kampány támogatói, kiadók és mások által adományozott kötetek száma meghaladta a 40.000-et, és 72 vidéki iskola 12.500 tanulója élvezheti az olvasás örömét. A kezdeményezés hatékonyságát jelöli, hogy számos szervezet, kiadó és közéleti személyiség önként ajánlotta fel segítségét.
A kampány Facebook profilját 17.000 személy kedveli. A támogatott iskolák közül több mint 20-at az oldal követői javasoltak, a YouTube-ra feltöltött videókat pedig több mint 1.200-an tekintették meg.
Marcela Grigoriu, a Coropceni-i iskola igazgatója a következőképpen nyilatkozott: „Iskolánk 198 tanulója rendkívül boldog, hogy végre saját könyvtárral rendelkezhet és helyben megtalálhatja a szükséges könyveket, így a gyerekeknek nem kell többé az 5 kilométerre levő községi könyvtárba gyalogolniuk.”
EMEA Sabre Awards 2011
A fent bemutatott eredmények után a csapatnak természetesnek tűnt, hogy benevezzenek a legrangosabb PR versenyre. Az olvasáshoz való jog döntőbe kerülése a 2011. évi EMEA Sabre (Superior Achievement in Branding and Reputation Excellence) Awards versenyen a kampány érdemeinek elismeréséül szolgált. Az olvasáshoz való jog a „Geographic, The Balkans” kategóriában került a döntőbe 4 más kampánnyal együtt: OMV Move and Help – Moving on with reading (OMV); Live Actively! (Nestlé, Bulgaria); Talents on Board (Coca-Cola) és Cross on Safe (Postbank).
A legjobb balkáni kampány aranyérme kiemeli azt a hatást, amellyel Az olvasához való jog bír a helyi közösségek életében.
A díjátadó ünnepségre 2011. május 18-án került sor a Prágai Kastélyban.
Megjelent: Transindex, 2011. június 9. (http://eletmod.transindex.ro/?cikk=14627)