2009. 05. 12.

Korunk kihívása: olvasás és szövegértés

Korunk kihívása: olvasás és szövegértés
 
Az utóbbi években egyre megdöbbentőbb adatok kerülnek nyilvánosságra az ifjúság olvasási színvonaláról. 2005 végén a középiskolás korosztály negyvennyolc százaléka hadilábon állt az olvasással és az olvasott szöveg értelmezésével. A betűk megszerettetéséről, az olvasási kedv felélesztésének módjáról, illetve az olvasás hanyatlásának okairól kérdezem Sztanóné Barta Mária fejlesztőpedagógust, a pestszentlőrinci Vajk-Sziget Általános Iskola tanítónőjét.

2009. 05. 12.

Meddig tanulunk olvasni?

Meddig tanulunk olvasni?
 
Évtizedek óta tapasztaljuk az olvasás iránti kedv lanyhulását. A kutatók sokféle okra vezetik vissza e jelenséget, de a káros következmények is sokfélék. Erről beszélgettünk dr. Demeter Katalinnal, a Pető Intézet tanszékvezető tanárával, aki tanításelméletet tanít, emellett pedig harmincöt esztendeje foglalkozik a hat-tíz évesek tanulásával, többek között az olvasás elsajátításával. Kérdésemre, hogy mi is az olvasás, a következő választ adja:

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Pompor Zoltán, elnök
1123 Budapest Kék Golyó u. 2/c

Magyar Olvasástársaság • Hungarian Reading Association
1827 Budapest, OSZK Budavári Palota, F épület
Számlaszám: 11600006-00000000-40427461 • Adószám: 18007019-1-41

BANNER SZIG kicsi
 

Vonalban

Oldalainkat 347 vendég és 0 tag böngészi