Hírek

2015. 12. 01.

Magyar Olvasástársaság Egyesület alapszabályának módosítása

A Magyar Olvasástársaság tanácsa a Társaság Alapszabályának módosítását kezdeményezi. A változtatásokat jogszabályi kötelezettségek indokolják, az új/megváltozott szövegrészeket dőlt betűvel jelöltük.

Az új Alapszabályt a Közgyűlésnek is el kell fogadnia.

>> Magyar Olvasástársaság Egyesület alapszabálya


2015. 11. 30.

Gyakori tanulási zavar az olvasási nehézség

Egyre több gyereknél tapasztalnak a szülők, pedagógusok valamiféle akadályozottságot a tanulásban. Csak úgy röpködnek a megnevezések: diszlexia, hiperaktivitás, figyelemzavar. A jelenségek és fogalmak zűrzavarában rak rendet a neuropszichológus Donauer Nándor.

tanulási zavar

 


2015. 11. 20.

Kinek miről szól az ifjúsági irodalom?

Párhuzamos kritikák – avagy kinek miről szól az ifjúsági irodalom? Egy tanár (Fenyő D. György) + egy diák (Gara Ádám) ugyanarról a könyvről, most éppen a Margó-díjas Holtversenyről.

 könyvkritika


2015. 11. 24.

Az olvasás megkedveltetése kamaszokkal

Egy életre elfordítjuk az irodalomtól a kamaszokat, ha olyan szövegeket olvastatunk velük, amelyeknek sem a világát, sem a nyelvét nem értik - véli Grecsó Krisztián, s ez a véleménye egybevág sok magyartanáréval. A Nemzeti Alaptanterv készítői ugyanakkor ezt nem vették figyelembe.

olvasás, kamaszok


2015. 11. 16.

A mondattan tanítása új módszerrel felső tagozatban

A tanulmány a felső tagozatos mondattan tanításának újszerű megközelítését mutatja be egy oktatási modulon keresztül. A modul a kognitív képességek fejlesztését helyezi a középpontba, a lexikai ismeretek helyett az életkori sajátságoknak megfelelően a mondatokkal végzett műveletekre épít, és a modern nyelvészeti kutatások egyes elemeit is beemeli a tananyagba.

mondattan


Alkategóriák