Hírek

2016. 11. 16.

Helyzetkép a mai irodalomoktatásról

A nemzeti kerettanterv kiszorítja a jelenkori magyar irodalmat a gimnáziumokból, ezzel egész nemzedékeket szoktat le az olvasásról.  Avagy mi a helyzet a mai irodalomoktatással?

irodalomoktatás


2016. 11. 12.

Mindig aktuális téma a kötelező olvasmányok kérdésköre

A tanár felelőssége a kötelező olvasmányok kapcsán ma sokkal nagyobb, mint korábban – véli Nényei Pál író, középiskolai tanár. Ha egy mű nem adja magát könnyen, akkor szerinte egy gyerek ma sokkal hamarabb a sarokba hajítja, éppen ezért a tanárnak kell felmutatnia azokat a kapcsolódási pontokat, melyek segítségével a művet a gyerek is magáénak érezheti. 

kötelező olvasmányok


2016. 10. 31.

5 ok, amiért érdemes együtt olvasnunk gyermekünkkel

Ahhoz, hogy meglássuk, az élet mennyi lehetőséget tartogat számunkra, a műveltség kulcsfontosságú. Mindannyian tudjuk, hogy jó érzés gyermekünkkel olvasni, de más különleges előnyei is vannak a mindennapos közös olvasásnak. Minél előbb kezdjük a közös olvasást, annál biztosabb, hogy egy sikeresen tanuló nemzedéket nevelünk.

közös olvasás


2016. 11. 06.

Az OMV felmérése az olvasási szokásokról

Barátaikkal, sportolással, internetezéssel és számítógépes játékokkal töltik legszívesebben szabadidejüket a 6–15 éves gyerekek, miközben a könyvolvasás, de még a tévénézés is a legkevésbé népszerű tevékenységek közé került – derül ki az OMV olvasáskutatásából.

kutatás


2016. 10. 13.

Kulturális hagyományok átadása a felgyorsuló világban

Napjainkban a változás üteme azonban még soha sem tapasztalt gyorsaságú lett. A múltnak és a felnőttek tudásának a leértékelődésével a kultúra átadása és vele együtt a kultúra folyamatossága is veszélybe kerül.

kulturális hagyományok


Alkategóriák