2017. 11. 10.

Gereben Ferenc Mit tud az olvasásszociológia a magyar olvasáskultúráról?

olvasás„Az olvasáskultúra, amelyben felnőttünk, és amelynek megfigyelésére törekedtünk, az ún. IKT (információs és kommunikációs technológia) meg-megújuló rohamai, valamint a társadalmi értékrend átalakulása következtében szemünk láttára kezdett el inogni és rohamosan változni.

 A szerző a digitális szakadék innenső partján rekedve (de a „túlpart” iránt is érdeklődést erőltetve) két kulturális világ közötti vékony mezsgyén egyensúlyoz, és az alábbiakban ezen az ingatag talajon állva igyekszik megfogalmazni tapasztalatait és gondolatait.” 

A tanulmány a Magyar Művészet 2017/1. számában jelent meg.

Gereben Ferenc Mit tud az olvasásszociológia a magyar olvasáskultúráról?


2017. 11. 08.

Mesével a gyermekkori agresszió ellen

közös olvasásNem is gondolnád, milyen nagy szerepük lehet a gyerekkori meséknek többek között akár a felnőttkori problémakezelésben is. Miért fontos ezen kívül, hogy rendszeresen mesélj a kicsiknek? Milyen képességeik fejlődnek és alakulnak ki mindettől? 

https://www.csaladinet.hu/hirek/gyerekneveles/kisgyerekek/25035/mesevel_a_gyermekkori_agresszio_ellen_ezert_nagyon_fontos_hogy_pici_koratol_kezdve_meselj_a_gyereknek


2017. 10. 16.

Anup a világ idei 200 legjobb gyerekkönyve között

bodonyipanni collage Minden évben a Müncheni Gyerekkönyvtár 200 kiemelkedően jó könyvet választ ki a nemzetközi könyvkiadásból, amelyeket aztán röviden bemutat angol nyelvű katalógusában. Olyan könyveket választanak ki, amelyek nemzetközi figyelemre is számot tarthatnak, mivel a szöveg és az illusztráció innovatív értékeket hordoz, vagy egyetemes emberi értékekre hívja fel a figyelmet. Ezek a könyvek kapják meg a White Raven díjat,

Ebben az évben Magyarországról a Móra kiadásában megjelent Anup és a csodálatos tűzhely című kötetet választották ki.

http://www.gyermekirodalom.hu/?p=10695


2017. 11. 07.

Olvasásnépszerűsítő, olvasássegítő programok külföldön

kötelező olvasmányokNapjainkban egyre jobban nő azon emberek száma, akik szinte egyáltalán nem vagy csak elvétve olvasnak. Ennek következtében az ilyen személyek könnyen válhatnak funkcionális analfabétává. A funkcionális analfabetizmus egy olyan műveltségi állapot, melyben az írás-olvasás képességének a szintje egyre kevésbé teszi lehetővé az új információk feldolgozását, az új tudás megszerzését.

http://moderniskola.hu/2017/11/olvasasnepszerusito-olvasassegito-programok-kulfoldon/


2017. 10. 09.

Gyorsolvasás helyett olvasástechnika

olvasás„Beiratkoztam egy gyorsolvasó tanfolyamra, és húsz perc alatt elolvastam a Háború és békét. Oroszországról szól.” Woody Allen klasszikus mondását idézi mindenki a gyorsolvasás kapcsán. De ha valóban ennyire felületes tudást ad ez a módszer, akkor miért van annyi lelkes híve világszerte? És vajon kamatoztathat-e valamit eszköztárából az is, aki nem Guinnes-rekordra készül?

http://tantrend.hu/hir/az-ido-rokkaja-avagy-gyorsolvasas-helyett-olvasastechnika


Alkategóriák