2017. 08. 11.
10 gyerekkönyv forró, kánikulai napokra
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. augusztus 11. péntek, 15:20
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 5083
Még egy jó hónap van hátra a nyári szünetből, és sokan pedig épp augusztusra időzítik a nyaralásukat. Rájuk is gondoltunk, amikor a nyaralós-utazós összeállításunkba kerestünk gyerekkönyveket. Meg persze azokra, akik már túlvannak az utazáson, vagy idén éppenséggel otthon töltik a nyarat.
http://konyves.blog.hu/2017/08/04/10_gyerekkonyv_forro_kanikulai_napokra
2017. 08. 11.
Cs. Czachesz Erzsébet: A szókincs és az olvasás kapcsolata iskoláskor előtt
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. augusztus 11. péntek, 15:07
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3932
A kisiskolás gyerek, amikor önállóan elkezd olvasni, a szövegben sok új szóval találkozik. Ez a természetes folyamat. Ha már az iskoláskor előtt sokszor hallott írott szöveget (mesét) felolvasni, akkor nagy valószínűséggel türelmesen próbálkozik a szó jelentésének kontextusból való kikövetkeztetésével. Ez a művelet nem könnyű, nem magától értetődő. Az írott nyelv struktúrája, szókincse jelentős mértékben eltér a beszélt nyelvétől. Ugyanakkor mai olvasáskultúránk nagymértékben átalakulóban van.
2017. 07. 29.
Digitálisan is elérhető a kötelező irodalom
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. július 29. szombat, 16:48
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3622
A nyár közepén járunk, a diákok jelentős része már nekilátott a kötelező olvasmányok listájának, de vannak olyanok is, akik csak még most gondolkodnak azon, hogy melyikkel kellene kezdeni. Sokan azt vallják, hogy a szüleik nyomtatott könyveinek olvasásánál nincsen hangulatosabb, mások már inkább a modern technikai eszközök segítségével ismerkednének meg a magyar és a világirodalom legjelentősebb műveivel.
http://magyaridok.hu/belfold/digitalisan-elerheto-kotelezo-irodalom-1993264/
2017. 07. 31.
A tündérmesék etikai üzeneteiről
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. július 31. hétfő, 15:38
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4235
Az írás abból indul ki, hogy a XVIII. század óta a szabadság növekedésével együtt járt a hagyományos emberi identitás meggyöngülése, és a helyére került nemzeti-nemzetiségi identitás a XX. században súlyos tragédiák okozója lett. Ugyanis a gyors szekularizációval Európa elvesztette erkölcsi felfogásának transzcendentális alapjait is, ami napjainkra nemcsak erkölcsi elbizonytalanodás, hanem az erkölcsi relativizmus forrása is lett. Ebben a helyzetben nagy szükség volna valamiféle külső (vallási, politikai) megerősítésre nem szoruló erkölcsi alapvetésre.
A cikk részben filozófusokra, részben a legmodernebb pszichológiai és neurofiziológiai kutatásokra hivatkozva állítja, hogy ennek alapja az ember általános, veleszületett empátia-képessége lehet.
A klasszikus tündérmesék erkölcsi világrendje pedig éppen erre épül. Segítségükkel a gyermekekbe nagyjából hétéves korig a tündérmesék (művészi, átélhető) tapasztalatot adó hatásával beépíthetők azok a legfontosabb erkölcsi tulajdonságok, amelyek a tudattalan „én” részeként életre szólóan meghatározzák az adott személyiség erkölcsi döntéseit, cselekedeteit. A cikk példákkal is igyekszik ezt bizonyítani.
http://folyoiratok.ofi.hu/konyv-es-neveles/a-tundermesek-etikai-uzeneteirol
2017. 07. 26.
Kortárs gyerekirodalmat az iskolába!
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. július 26. szerda, 10:29
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4493
Felső tagozatban veszíti el a kortárs magyar irodalom az olvasóit. Miért? Elsősorban az olyan iskolai olvasmányok miatt, amelyek a mai gyerek számára nehezen érthetőek – mint az Egri csillagok, amely több mint száz éve lett kötelező. Miként érhető el, hogy a kortárs ifjúsági irodalmat oktassák az iskolában? Miért fontos a minőségi gyerekirodalmi kritika? Többek között erről beszélgettünk Hermann Zoltánnal, a Mesebeszéd egyik szerkesztőjével.
További cikkeink...
Alkategóriák
-
Hírek
A Joomla! csapat legfrissebb hírei
-
Hírlevél
-
Olvasó-társ
- Archív








