2018. 01. 18.
Történetek, melyek gyermekkorunkat idézik
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2018. január 18. csütörtök, 18:57
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3540
Időnként eszünkbe jutnak sok éves emlékeink gondtalan gyermekkorunkról. Illatok, helyek, személyek vagy akár történetek is felidézhetnek bennünk nosztalgikus emlékeket. Oscar Wilde gyűjteménye rég elfeledett képeket eleveníthet fel bennünk azokból az időkből, amikor a meséket szüleink olvasták esténként. A Boldog herceg című kötet mélyebb utazásra hív bennünket, mintsem azt elsőre gondolnánk. Élményanalízisünk.
http://mindset.co.hu/pszichologus-szemmel-tortenetekrol-melyek-gyermekkorunkat-idezik/
2018. 01. 11.
Kortárs olvasnivalót az iskolai könyvtárakba! - pályázat
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2018. január 11. csütörtök, 18:13
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3746
A Pongrác Kiadó által felkínált könyvek (http://www.hunra.hu/hirek/1523-a-pongrac-kiado-konyvadomanya) kb. egy ötödét az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM) kapta meg azzal a céllal, hogy az iskolai könyvtárak munkáját jutalmazza, támogassa vele.
Célok
A kötetek egy részét külön válogattuk jutalmazási célokra. A nagyobb részére pedig olyan pályázatot írtunk ki, melynek sokrétű céljai vannak. Pl.:
- Felhívni a figyelmet arra, hogy az iskolai könyvtárakból nagyon hiányoznak a kortárs művek. Ha lennének, akkor az irodalomtanításban és a gyerekek, fiatalok szórakoztató olvasmányai között is nagyobb eséllyel jelennének meg ezek a művek. Az olvasás és az iskolai könyvtárak és a könyvtárak is általában népszerűbbek lehetnének.
- Támogatni a tenni akaró könyvtárostanárokat az olvasás- és a könyvtárnépszerűsítő munkájukban. Ehhez aktuális, népszerű, kortárs művek is kellenek.
- Megerősíteni azokat az iskolákat, akik tartanak fenn könyvtárat, mert hisznek abban, hogy a könyvtártól és könyvtárostanárának munkájától hatékonyabb és élhetőbb lesz iskolájuk.
- Kortárs gyermek- és ifjúsági irodalmat olvastatni a könyvtárostanárokkal és más pedagógusokkal.
- Serkenteni a kollégák között a tudásmegosztást az olvasmányok népszerűsítésének módszereiben. A pályázatnak feltétele, hogy a könyvekkel kapcsolatos munkát be kell mutatni.
Kiknek?
Az OPKM nem szeretne különbséget tenni a már eddig is jelentős könyvtárpedagógiai munkát mutató és az ezen a területen eddig még nem kiemelkedő iskolai könyvtárak között. Minőségi és kortárs irodalom olvasására minden iskola diákjának szüksége van. Így esélyt biztosít minden olyan iskolának, mely könyvtárat működtet, könyvtárost alkalmaz. Így a kiválasztást sorsolással fogja eldönteni.
30 iskolai könyvtár nyerhet a sorsoláson.
A hátrányos helyzetű tanulókat nagyobb számban nevelő iskolák, kollégiumok ... két sorsoláson is részt vesznek, így nagyobb eséllyel indulnak.
A pályázáshoz alapvetően csak egy szándéknyilatkozat szükséges. A szakmai munka utána kezdődik. Ebben pedig támogatást nyújtunk azzal, hogy a beérkezett beszámolókat, ötleteket, foglalkozásterveket folyamatosan fogjuk publikálni az OPKM Olvasás portálján (http://olvasas.opkm.hu/).
Csatlakozási lehetőség
Bármely kiadó vagy más adományozó csatlakozhat akár ehhez a pályázathoz, akár egy később kiírandóhoz.
Olyan könyveket várunk, amelyek iskolai könyvtárak gyűjteményébe illenek tartalmukban és minőségükben is. Akár művenként 30 példányt, hogy a már meglévő dobozokat kiegészítsük, akár önálló könyvcsomagokat, melyek nagyobb mennyiségű különböző művet tartalmaznak.
Bővebben:
A kiírt pályázat címe: Kortárs olvasnivalót az iskolai könyvtárakba! Állománygyarapítási és olvasásfejlesztési pályázat iskolai könyvtáraknak
Jelentkezési határidő: 2018. január 30.
A pályázati felhívás és a jelentkezési felület innen érhető el: http://www.opkm.hu/?lap=dok/dok&dok_id=398
Nagyon köszönjük az adományozónak és a közbenjáró KAMIKÁNAK és HUNRA-nak is a lehetőséget, hogy 30 könyvtárat ekkora értékű könyvajándékkal segíthetünk! Sajnálatos módon ma a 100 könyv egy iskolai könyvtárban jelentős mértékű állománygyarapításnak számít.
Dömsödy Andrea, iskolai könyvtári referens, OPKM
2018. 01. 10.
Mesepszichológia a gyakorlatban
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2018. január 10. szerda, 17:03
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4039
Jól tudjuk, hogy a mesékben a főhős nehéz próbatételen keresztül jut el a végső céljáig. Gyermekünknek szintén számos nehézséggel kell megküzdenie fejlődése során. Szülőként és pedagógusként az a feladatunk, hogy a negatív érzelmek megértése és megélése által segítsünk neki ebben. De hogyan is támogathatjuk a csöppségeket a gyakorlatban? Miként hatnak történeteink gyermekeinkre? És mit tehetünk pedagógusként? Kádár Annamária és Kerekes Valéria ezekre a kérdésekre keresi a választ Mesepszichológia a gyakorlatban című könyvében.
2018. 01. 11.
Pedagogikum és szépirodalom: A fekete pedagógia jelenségvilága Tóth Krisztina egyik tárcanovellájában
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2018. január 11. csütörtök, 18:08
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3519
A szépirodalom és a neveléstudomány kapcsolatának többféle megközelítésmódja lehetséges, az egyik ezek közül a kiemelkedő írók, költők pedagógiai vélekedésének, nevelési elveinek megismerése. A másik, szerzőhöz kötött kapcsolódási pont a két terület között a tanárként is dolgozó írók életrajzának tanulmányozása, annak megfigyelése, hogy a foglalkozásukból adódó lehetőségeik, korlátaik miként mutatnak összefüggést az alkotói életművekkel. Igazán termékeny forrás a neveléstudomány számára a szépirodalmi közlésfolyamat három tényezőjéből azonban maga a mű. Remek lehetőség rejlik a szépirodalmi alkotásokban a pedagógiai vizsgálatok szempontjából.
2017. 12. 12.
Miért jó, ha hangosan olvasunk?
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2017. december 12. kedd, 20:05
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4074
A legtöbben felhagynak a hangos olvasással, amint képesek kiejteni a betűknek megfelelő hangokat, pedig később sem ártana visszatérni a kisiskoláskori módszerhez. A hangos olvasás ugyanis erősíti az emlékezést – derült ki a kanadai Waterlooi Egyetem pszichológia tanszékén elvégzett kutatásból.
További cikkeink...
Alkategóriák
-
Hírek
A Joomla! csapat legfrissebb hírei
-
Hírlevél
-
Olvasó-társ
- Archív








