Hírek

2017. 07. 24.

Vekerdy Tamás: érzelmi biztonság kell a gyereknek, nem hajsza

vekerdy 2A tanárok le akarják adni az anyagot – de a gyerekek nem akarják felvenni többé. Szorongó gyerekekből, szorongó felnőttek lesznek. A kreativitás oldaná a feszültséget… a tudás helyett az érzelmi biztonság adja meg a biztos alapokat gyermekeinknek – foglalhatjuk össze Vekerdy Tamás örökérvényű gondolatait.

Mit tegyek, ha már ötödször szólok a gyereknek, és még mindig nem húzta föl a zokniját? Hogyan kezeljem a helyzetet, ha el van keseredve, mert pápaszemesnek csúfolják az iskolában? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaptak alternatív választ mindazok, akik hallották már  Vekerdy Tamás pszichológus előadásait.

http://felelosszulokiskolaja.hu/hirek/vekerdy-tamas-erzelmi-biztonsag-kell-a-gyereknek-nem-hajsza


2017. 07. 13.

Telefonnyomkodás helyett olvass novellákat a buszmegállóban!

novella a buszmegállóbanHamarosan számos budapesti busz- és villamosmegállóban olvashatják az utasok az Álljon meg egy novellára! nevű irodalmi pályázat húsz legjobb művét. A különleges irodalmi verseny pályaműveit ugyanis a fővárosi utasvárókba állítja ki hamarosan a JCDecaux közterületi reklámcég.

A cél egyszerű volt: hogy a várakozók friss irodalommal üthessék el az időt például a telefonnyomkodás helyett.

http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/telefonnyomkodas-helyett-olvass-novellakat-a-buszmegalloban/


2017. 07. 10.

Olvassunk-e tündérmesét lányainknak? Női szerepek néhány magyar népmesében

tundermeseA tündérmesék több száz éve borzasztóan káros hatással vannak a lányokra és a nőkre, mert ezekben vagy túlidealizálják, vagy démonizálják őket. Abban a korban, amikor íródtak, az akkori társadalmi viszonyokat tükrözték vissza és erősítették meg. A nők nem lehettek aktívak, az volt a dolguk, hogy gyönyörűen és csöndesen meghúzódjanak a háttérben, takarítsák a házat, és várjanak a férfira, aki majd megmenti őket, és aki mellett boldogan élhetnek, míg meg nem halnak. Ma már nem ebben a korban élünk, és ezeknek a régi meséknek az üzenete mára elavulttá, sőt veszélyessé vált. Olyan lányokról kellene hallaniuk a gyerekeknek, akik aktívak, okosak, bátrak, és a saját útjukat járják.

http://folyoiratok.ofi.hu/uj-pedagogiai-szemle/olvassunk-e-tundermeset-lanyainknak


2017. 07. 12.

Kulcsszókiemeléssel az olvasási nehézségek csökkentéséért

kulcsszóJobban megértik-e és gyorsabban el tudják-e olvasni azt a szöveget, amelyben ki vannak emelve a kulcsszavak a tanulási nehézséggel küzdő gyerekek? – erre a fő kérdésre keresi a választ gyakornokunk, Régeni Anna mesterszakos diplomamunkájában.

http://kereses.blog.hu/2017/06/15/kulcsszokiemelessel_az_olvasasi_nehezsegek_csokkenteseert


2017. 07. 06.

Meg kell tanítanunk kommunikálni a gyereket

kommunikacioKörbenézünk az utcán, a buszon, a metrón. Mit látunk? Lehajtott fejjel közlekedünk és utazunk. Ennek viszont leggyakrabban semmi köze nincs a szégyenhez vagy a szomorúsághoz. Pedig annak tűnhetne, hiszen a földet néző, maga elé bámuló emberről ezt feltételezzük. Élő párbeszédben a szemlesütés, a fej mozdulatai mind jelentéssel bírnak, hozzávéve a szánk és az arcizmaink mozdulatait is. Ha pedig ott van a kezünkben egy okostelefon, vagy valamilyen más eszköz, mindez egyből más jelentést kap. A kezünkkel, az ujjainkkal kommunikálunk, érintőképernyők, digitális billentyűzetek továbbítják a gondolatainkat, a véleményünket és az érzéseinket.

https://www.digitaliscsalad.hu/kerdesek-valaszok/meg-kell-tanitanunk-kommunikalni-gyereket/


Alkategóriák