2015. 09. 11.

Hogyan olvassunk többet?

Szeptember 8-án volt az olvasás világnapja a HVG folyóirat ebből az alkalomból összegyűjtött néhány tippet mit is tehetünk annak érdekében, hogy többet olvassunk.

olvasás


2015. 09. 08.

Milyen az ideális esti mese?

Az ideális esti mese a legújabb kutatás szerint nyolc és fél perces, és szerepel benne egy sárkány, egy hercegnő, egy varázsló és egy tündér.

A felmérés eredménye bővebben itt olvasható.

esti mese

 


2015. 08. 31.

Milyen esti mesét olvassunk gyermekünknek?

Bármennyire is olvasni szerető felnőttnek tartjuk magunkat, és hisszük, hogy képben vagyunk az irodalom, illetve könyvek terén, nem ismerhetjük a világ összes szerzőjének összes művét. Ez különösen akkor jelenthet gondot, amikor a család bővül egy-két csemetével. Ilyenkor jön a kérdés, mit olvasson a gyerek? Vagyis helyesbítünk: mit olvassunk a gyereknek? 

esti mese


2015. 09. 05.

Mindent a gyerekirodalomról!

Gyerekirodalommal foglalkozók, többek között Boczán Bea, Lovász Andrea, Rét Viki  és Sándor Csilla meséltek arról, van-e ma Magyarországon presztízse a gyerekirodalomnak, hogyan növelhető a népszerűsége, és milyen a kritikai hozzáállás a gyermekirodalmi művekhez.

gyerekirodalom


2015. 08. 11.

A szófajok tanítása az interaktív tábla használatával

A tanulmány a XXI. században egyre nagyobb szerephez jutó digitális világ jelenségeit, eszközeit mutatja be. Kitér a megváltozott tanulási környezet jellemzőire, a digitális eszközöknek a tanulás-tanítás folyamatára gyakorolt hatásaira, valamint felhívja a figyelmet arra, hogy a pedagógusok szereprepertoárja új elemekkel bővül az új oktatásinformatikai eszközöknek köszönhetően. A tanulmány összefoglalja a Nemzeti alaptantervnek az anyanyelvi és a digitális kompetenciáról szóló részeit, majd  megismertet néhány olyan internetes oldallal és digitális eszközzel, amely a két kompetenciaterület együttes fejlesztését segíti. Részletezi az interaktív tábla használatát; tartalmazza egy interaktív tábla használatára épülő óra vázlatát; az óra menetéhez kapcsolódóan pedig megfogalmazza a didaktikai célokat, javaslatot tesz a módszerekre és a munkaformákra, valamint módszertani ajánlásokat is közread.

szófajok tanítása


Alkategóriák