2016. 03. 14.

Interjú Kovács Eszterrel a mesékről, a mesélésről

A jó mese nem gügyög, nem ereszkedik le  a gyerekekhez  és nem akar mindenáron megtanítani nekik valamit – véli Kovács Eszter, a Pozsonyi Pagony főszerkesztője. Kovács Eszterrel mindemellett a humor fontosságáról, a közös olvasásról és a személyes kedvencekről is beszélgettünk.

interjú


2016. 02. 08.

Középiskolások viszonya az irodalomhoz

Egyáltalán nem kis dolog az irodalmi művek problematikáját a tanulók személyére szabni a legváltozatosabb eszközök, módszerek alkalmazásával, a szemléltetéstől a beszélgetésig, az eljátszatástól a költemények lerajzoltatásáig. 

középiskolások és irodalom


2016. 02. 02.

Hogyan neveljünk olvasóvá?

Az Új Köznevelés című folyóirat 2016 januári számában több cikk is olvasható az olvasás-szövegértés, valamint az olvasóvá nevelés témakörben.

olvasóvá nevelés


2016. 01. 16.

Miért szeretünk olvasni?

Ezer okot fel lehetne sorolni, miért szeretünk olvasni, és miért tartjuk az egyik legmenőbb dolognak.  Most tizenhatot írtunk a listára. 

Miért jó olvasni?


2015. 12. 08.

Legyen öröm az olvasás a diszlexiások számára is

A Magvető és a Manó Könyvek diszlexiások számára fejlesztett betűtípussal is elérhetővé teszi idén karácsonyra készített mesekönyveinek e-könyv-változatait. A népesség közel egytizede küzd súlyos olvasási zavarokkal, egy speciális olvasáskönnyítő betűkészlet segítségével azonban a diszlexiások számára is átélhető lehet az olvasás öröme.

diszlexia és olvasás


2015. 10. 07.

Versolvasási szokások az internet korában

„Létezik-e inkább internetes felületre, online irodalmi lapokba való vers, és létezik-e inkább nyomtatott folyóiratba, kötetbe való vers” – teszi fel a kérdést Molnár H. Magor, az Irodalmi Jelenben publikált írásában. Címe: Netversek.

versolvasás



2015. 09. 18.

COST nemzetközi szimpózium

"AZ OLVASÁS EVOLÚCIÓJA A DIGITALIZÁCIÓ KORÁBAN"
COST NEMZETKÖZI SZIMPÓZIUM - SZEGED, 2015.10.14-16.

Az SZTE BTK Pszichológiai Intézete és a Szegedi Akadémiai Bizottság több mint 20 ország képviselőinek részvételével zajló, nemzetközi szimpóziumot szervez a digitalizálódó olvasás elméleteinek és modelljeinek újragondolására. További cél olyan mérőeszközök kidolgozása, melyekkel módszeresen vizsgálhatóak a papíralapú és képernyő olvasás megértésbeli és érzelmi különbségei...

További részletek itt: MEGHÍVÓ


2015. 09. 03.

Beszámoló a Könyvtári Figyelőben a debreceni konferenciáról

A Könyvtári Figyelő 2015. 2. számában megjelent a 2015. április 11-én Debrecenben megrendezett „TEHETSÉG – ZENE – OLVASÁS” című konferencia beszámolója.

A folyóirat szerkesztőségi engedélyével a cikk az alábbi linken teljes szöveggel elérhető:

---== Cikk ==---


2015. 07. 27.

Együttműködés az ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézetével

elte lis logoGombos Péter, a Magyar Olvasástársaság elnöke és Kiszl Péter, az ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézetének igazgatója szakmai együttműködési megállapodást írt alá, melynek célja a HUNRA szellemi kapacitásának az ELTE BTK által indítani tervezett könyvtárostanár osztatlan tanárképzési szakon történő hasznosítása, valamint a felek tevékenységének kölcsönös bemutatása és népszerűsítése, továbbá közös kutatások végzése, tudományos rendezvények szervezése, publikációk készítése.


További cikkeink...

  1. Megvan az Év Gyermekkönyve

Alkategóriák

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Pompor Zoltán, elnök
1123 Budapest Kék Golyó u. 2/c

Magyar Olvasástársaság • Hungarian Reading Association
1827 Budapest, OSZK Budavári Palota, F épület
Számlaszám: 11600006-00000000-40427461 • Adószám: 18007019-1-41

BANNER SZIG kicsi
 

Vonalban

Oldalainkat 6169 vendég és 0 tag böngészi