2018. 06. 11.

Ők kapták az Év Gyerekkönyve díjakat!

gyerekkonyvGimesi Dóra, Sepsi László, Békés Rozi, Mészöly Ágnes és Herbszt László vehették át többek között gyerek- és ifjúsági irodalmi alkotásaikért, tevékenységükért megérdemelt díjaikat az Ünnepi Könyvhéten. Idén először a célközönség, vagyis a gyerekek is döntöttek. A 2017-es megjelenések legjobbjai, az Év Gyerekkönyve díjazottjai és a HUBBY különdíjasai a budapesti Vörösmarty téren vették át az elismerést péntek délután. A HUBBY – Magyar Gyerekkönyv Fórum immár harmadik éve szervezi és osztja ki az elismerést öt kategóriában, a független szakmai zsűri döntése alapján. A gyerekkönyv-írói, ifjúsági írói, illusztrátori, műfordítói, valamint a kiadóknak járó innovációs kategóriában közel száz könyvet neveztek a 2017-es megjelenések közül.

http://konyves.blog.hu/2018/06/08/ok_kaptak_az_ev_gyerekkonyve_dijakat


2018. 06. 07.

„Vannak olyan gyerekek, akiknek nem mesélnek” – Beszélgetés Csapody Kingával

csapody kingaÉdesanya, a Manó Könyvek Kiadó főszerkesztője, közkedvelt gyerekkönyvek írója. Csapody Kinga a magyar gyermek- és ifjúság irodalom fiatal szerzője csak úgy ontja magából a kicsiket és szüleiket is magával ragadó mesés ismeretterjesztő és beszélgető könyveket. Régi és új köteteiről, múltról és jelenről, és persze a közönségéről kérdeztem.

http://www.konyv7.hu/magyar/menupontok/felso-menusor/folyoirat/vannak-olyan-gyerekek-akiknek-nem-meselnek--beszelgetes-csapody-kingaval


2018. 06. 05.

"Nem arról van szó, hogy egyszerűen kidobjuk Jókait vagy a Bánk bánt, de nem minden iskolában kell tanítani"

kötelező olvasmányokTényleg érdemes lenne kihúzni a kötelező olvasmányok listájáról a Jókai-műveket, a legismertebb Móricz-regényt vagy éppen a Bánk bánt? Van helye a magyarórán a populáris irodalomnak, például az Alkonyat-trilógiának vagy Az éhezők viadalának? Biztosan igaz, hogy a kortárs műveket könnyebben értelmezni tudják a tizenévesek, mint a 19. század irodalmát? És mihez kezdhet egy magyartanár, ha az osztály több mint fele nem olvassa el A kőszívű ember fiait?

http://eduline.hu/kozoktatas/2018/6/2/kotelezo_olvasmanyok_konferencia_SKQB3C


2018. 06. 06.

Tegye a szívére a kezét, ön mit ad a gyereke kezébe: Jókait vagy J. K. Rowlingot?

iskolai könyvtárNem vagyok én szadista, hogy a 15 évesekkel Goethét olvastassak” – fakadt ki Imre Flóra egy minapi konferencián. A szakemberek szerint igencsak át kellene alakítani a kötelezők listáját, hiszen számos mű egyszerűen nem érthető a legtöbb mai gyerekek számára. De lenne megoldás arra, hogy meg is maradjon Jókai meg nem is: a nagyobb tanári autonómia.

http://hvg.hu/kultura/20180604_Biztos_hogy_eroltetni_kell_Jokait_es_a_Bank_bant__vita_a_kotelezo_olvasmanyokrol


2018. 06. 02.

Így segíthetsz, hogy az ovis jobban értse a mesét

olvasas iskola elottAz illusztrációk nem pusztán díszítő szerepet töltenek be mesekönyv-olvasás közben. Az olyan képek, amelyek szorosan kapcsolódnak a mesekönyv szövegéhez, jelentősen hozzájárulnak az óvodások meseértéséhez. Ez derült ki Takács Zsófia Katalin, az ELTE PPK Kognitív Fejlődés és Oktatás Kutatócsoport vezetője és Adriana G. Bus (VU University Amsterdam) kísérletéből.

http://felelosszulokiskolaja.hu/mesesarok/igy-segithetsz-hogy-az-ovis-jobban-ertse-a-meset


Alkategóriák