2016. 12. 25.

Karácsonyi üdvözlet


2016. 12. 11.

Mi áll az egyre romló PISA-eredmények hátterében?

Az eredmények ma már jól ismertek: mindhárom kompetenciaterületen erősen leszakadtunk a legfontosabb referenciacsoportunkat alkotó közép-európai országok átlagos teljesítményétől. Erről számol be a Taní-tani Online, a Magyar Narancs pedig gyakorló pedagógusokat kérdezett a témáról.

PISA-eredmények

tanárok véleménye


2016. 11. 29.

Milyen szöveget érdemes választani a helyesírás gyakoroltatásához?

A tanulmány témája a szövegszemlélet mint pedagógiai elv érvényesülésének a vizsgálata a helyesírás-fejlesztésben. Az írás a témát egyrészt az iskolai nevelés tükrében, másrészt a Simonyi Zsigmond helyesírási verseny hagyományai alapján taglalja. 

helyesírás


2016. 12. 08.

Mesetréning hátrányos helyzetű gyermekeknek

Anett, Vivien, Szilvi és Csilla néhány hónapja minden este mesét olvasnak a gyerekeiknek. Ez nem lenne olyan különleges, de ők szegénységben élő roma asszonyok, akik fiatalon lettek anyák, nincs szakmájuk, az iskolából kimaradtak, maguk nem olvasnak, és korábban nem meséltek a gyerekeknek, mesekönyveik sem voltak. A változás a Meséd – Mesélő édesanyák programnak köszönhető, amely a hátrányos helyzetű anyákat tanítja mesélni a gyerekeknek, és meglepően nagy változásokat idéz elő igen kevés pénzből.

mesélés


2016. 11. 27.

Karácsony 2016

Karácsonyi üdvözlet 2016


Alkategóriák