Digitális nemzedék
- Részletek
- Írta: Hunra_Admin
- Kategória: Hírek
- Találatok: 10792
Konferencia a net-generációról
• ELTE PPK, Iskolapedagógiai Központ, Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport
• Magyartanárok Egyesülete
• Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
A konferencia időpontja: 2012. február 11.
A konferencia helyszíne: ELTE PPK, 1075 Bp., Kazinczy u. 23-27.
A konferencián való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Minden érdeklődőt szeretettel várunk! A regisztráláshoz és további információkért kattintson a konferencia honlapjára: http://digitalisnemzedek.hu
Jelentkezési határidő: 2012. január 16.
PROGRAM:
9.00-10.00: Regisztráció
10.00 – 12.10: Plenáris ülés (Elnök: Ollé János)
• Oláh Attila: Dékáni köszöntés, a konferencia megnyitása
• Szabolcs Éva: Életkorok, nemzedékek: a gyermek- és ifjúkor időbelisége
• Gyarmathy Éva: DI(gitális) NE(mzedék) PE(dagógiai) K(onferencia) = DINEPEK – Ki van kulturális lemaradásban?
• Tari Annamária: Kik ezek a gyerekek? A Z generáció az iskolapadban. Fordított szocializáció és netkultúra kamaszkorban
• Ságvári Bence: „Bezzeg a mi időnkben még…!” A morális pánikon innen és túl, avagy mit kezdjünk a mai tizenévesekkel az oktatásban?
12.10 – 13.00: Ebédszünet
13.00 – 14.00: Kerekasztal-beszélgetés (Moderátor: Balla István)
Mi dolga a pedagógiának a netgenerációval? Kutatási eredmények, napi tapasztalatok
• Résztvevők: Arató László, Bessenyei István, Bedő Ferenc, Fehér Péter, Lévai Dóra, Tóth-Mózer Szilvia
14.00 – 14.30: Bemutatók és díjátadás
14.30 – 17.30: Szekcióülések
(egymással párhuzamosan, egy szünettel tartunk 16.00 és 16.30 között)
1. Tanárszerep – változó igények és elvárások (Vezeti: Lévai Dóra)
• Lévai Dóra: Pedagógusok 2.0, a pedagógusok változó szerepe a web 2.0 világában
• Főző Attila László: Pedagógusok a bolygó méretű tanteremben
• Magyari Gábor: Hogyan lesz az őrmesterből karmester?
• Tóth-Mózer Szilvia: Digitális nomádok és digitális telepesek osztályterme
2. Tehetség és SNI – Taníts engem másképp! (Vezeti: Vargáné Kiss Erika)
• K. Nagy Emese, Tóth Józsefné, Bucz Lajosné: Hogyan lehet öröm a tanítás? A heterogén tanulói összetétel előnyei. Gyerekbemutató
• Csendes Katalin: Felülírhatjuk-e a sors könyvét? Példák a gyakorlatból: sikerek és kudarcok – tények, fotók
3. Netgeneráció az osztályban (Vezeti: Szekszárdi Júlia)
• Hanczár Gergely, Török Ildikó: Digitális bennszülöttek és bevándorlók az iskolában. Problémák, konfliktusok, amelyek nem léteznének, ha nem lenne internet
• Kele-Fodor Ákos, Pál Csobánka Zsuzsa: A tizenévesek láthatatlan világa – Társas élet és alkotás a neten.
4. Magyartanítás az internet korában? (Vezeti: Fenyő D. György)
• Mailáth Nóra: A történet alkonya?
• Ostorics László: A digitális nemzedék olvasói profilja
• Gordon Győri János: Digitális olvasás és irodalomtanítás
• Gergelyi Katalin, G. Teiszler Mária: Ki veti rá a (világ)hálóját? (Ki tanul kitől, ki kivel folytat párbeszédet, ki kit munkáltat?)
• Sándor Judit: Diákok képe a könyvről – 2011-ben
5. Számítógép- és internetfüggőség (Vezeti: Demetrovics Zsolt)
• Pápay Orsolya: Online számítógépes játékok az interneten: kockázatok
• Nagygyörgy Katalin: A Problémás Online Gaming Kérdőív (POGQ) bemutatása
• Demetrovics Zsolt: Az online játszás motivációs háttere: az Online Gaming Motivációi Kérdőív (MOGQ) bemutatása
• Mihalik Árpád: Mivel van kikövezve a játékfüggőségbe vezető út? – Az online játékfüggőség rizikófaktorainak azonosítása
• Busi Etelka: Oversharing
>> Letöltés PDF formáumban