Olvasás

2009. 12. 08.

Cikkajánló: Az olvasás forradalmai

Érdekes, történeti megközelítésen alapuló írásában Kámán Veronika a jelen állapotot is leírja röviden – az olvasási szokások és még inkább az olvasott szövegek jellegének változására koncentrálva. (Forrás: Irodalom – Internet – Napló)
http://krono.inaplo.hu/index.php/inter/weblibrary/783-az-olvasasi-szokasok-megvaltozasarol

2009. 11. 22.

Cikkajánlók: az olvasásáról és Benedek Elekről

• G. Gődény Andrea: Tankönyv és olvasásfejlesztés. In: Könyv és Nevelés. 2009. 11. évf. 3. sz. 54–63. p.
• Jáki László: Nagyapó levelei. Benedek Elek szerkesztői üzenetei a Cimborában. In: Könyv és nevelés. 2009. 11. évf. 3. sz. 64–71. p.
• Kalocsai Varga Éva: Az olvasás megszerettetése mint a hátrányos helyzet leküzdésének utolsó esélye. In: Könyv és Nevelés. 2009. 11. évf. 3. sz. (EKeN) 
• Lőwey Lilla: A nagy székely mesemondó, Benedek Elek. In: Könyv és Nevelés. 2009. 11. évf. 3. sz. (EKnN)
 Nagy Attila: Benedek Elek időszerűsége. In: Könyv, Könyvtár, Könyvtáros 2009. 18. évf. 11. szám 3–9. p.
• Steklács János: Az olvasástanításról jövőidőben, feltételes módban. In: Könyv és Nevelés. 2009. 11. évf. 3. sz. 13–22. p.
• Merényi Hajnalka: Benedek Elek és a Cimbora. In: Magyartanítás. 2009. 50. évf. 5. sz. 2–6. p.
 

2009. 11. 16.

Könyv az olvasáskultúra fejlesztéséről

Az olvasáskultúra fejlesztése (Koncepciók, programok, kampányok) címmel jelent meg a Könyvtári Intézet EuroTéka sorozatának legújabb füzete. A téma aktualitását tökéletesen feleslegesnek ítéljük taglalni. (Lásd, például a PISA-kutatások eredményeit!) Az első tematikus egység egy nemzetközi szemlét tartalmaz, melyből a finnországi, nagy-britanniai, svédországi, norvégiai, osztrák és német példaszerű kezdeményezések sorát ismerheti meg az érdeklődő. Rövid, de annál hangsúlyosabb írásból lehet a hazai Márai-program beindulásának idején felfedezni ennek a kezdeményezésnek előképeit, mai gyakorlatát, az élő „skandináv modellt”.
A harmadik fejezetben részletes körkép található hazai olvasáskultúránk – kiemelten a gyerekek és középiskolások körében készült legutóbbi vizsgálati adatok alapján vázolható – állapotáról. (Nyomatékkal ugyancsak szó esik a számítógéphasználati szokásokról.) Két egymással összefüggő írás foglalkozik a könyvtárosok és az olvasók számára készült interaktív könyvtári portálok jelentőségéről. Végül a zárófejezet kifejezetten a gyerekek, a fiatalok számára készült internetes tartalomszolgáltatás jelentőségét, illetve azok egy konkrét csoportját ajánlja a tettrekész könyvtárosok, pedagógusok és szülők figyelmébe. A könyvecske közvetlenül megrendelhető a Könyvtári Intézet honlapjáról:
http://www.ki.oszk.hu
 

2009. 10. 04.

Cikkajánló: Tanácsok olvasási szokások méréséhez

Máté Lászlóné: Mit olvasnak tanítványaink, kis olvasóink? : tanácsok az olvasói szokásokat felmérő kérdőíves vizsgálat lebonyolításához. In: Korszerű könyvtár : finanszírozás, gyarapítás, menedzsment. Szerk. Sándor Csilla. Bp. : RAABE, 2005–. Könyvtár és használója F 3.4; p. 1–14.

2009. 09. 16.

Cikkajánló: Mit és mennyit olvasnak a középiskolások

Érdekes, tanulságos tényekről írt cikket a címben említett témában Magyarné Fazekas Ágnes a KKK legutóbbi számában.
A tanulmány adatai:
Magyarné Fazekas Ágnes: Az olvasás szerepe a középiskolások mindennapjaiban.
In: Könyv Könyvtár Könyvtáros, 2009. 18. évf. 8. sz. 27–34. p.
 

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Dr. Vraukóné Lukács Ilona, elnök
Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár
4400 Nyíregyháza, Szabadság tér 2.

Tagfelvétel és tagmegújítás
Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni vagy tagságát szeretné megújítani kérem regisztráljon vagy jelentkezzen be az online tagnyilvántartó rendszerbe!
Olvaso tars LOGO2 kicsi
olvassel logo

BANNER SZIG kicsi
 
KE

Vonalban

Oldalainkat 221 vendég és 0 tag böngészi