2015. 03. 30.

Lackfi János Szakimesék

Egy mű hatással van olvasói gondolkodására, főként ha nem papol, nem tanárkodik, nem tukmál egyetlen véleményt erőszakosan véli Lackfi János. Az interjúban többek között legújabb kötetéről, írói terveiről olvashatunk.
www.litera.hu/hirek/lackfi-janos-hat-ez-hulyebb-volt-mint


2015. 03. 23.

Kamaszok olvasóvá nevelése

Fenyő D. György középiskolai tanár, irodalomtörténész szerint az még nagyon világos, hogy mit jelent a gyerekirodalom és a felnőtt irodalom, azonban a kettő között van egy furcsa szakasz: a kamaszkor. Ez a szakasz irodalmi szempontból is érdekes.
librarius.hu/2015/03/18/ilyen-egy-rosszul-megirt-konyv/

2015. 03. 16.

IKT-eszközök használata a magyartanításban

A mai diákok már rutinosan használják a számítógépeket és az egyéb technikai eszközöket. Éppen ezért fontos, hogy a tanítási-tanulási folyamatban is szerepet kapjanak az IKT-eszközök, így a magyartanításban is. A digitális nemzedék konferencián erröl beszélt három magyar szakos pedagógus.
www.osztalyfonok.hu/cikk.php

2015. 03. 16.

Lackfi János véleménye a mai nyelvhasználatról

József Attila-díjas költőnk, Lackfi János sok tekintetben modern szemléletű. Itt van például a nyelvhez, nyelvi kérdésekhez való viszonya, amelyet a játékosság, kreativitás és szabadelvűség jellemez. Ezekkel kapcsolatban pedig olyan gondolatokat fogalmaz meg, melyeken érdemes elgondolkoznunk, főleg, ha nem vagyunk teljesen kibékülve az új keletű, modern kifejezésekkel.
www.nyest.hu/hirek/lackfi-janos-aki-laza-mint-a-vizes-keksz

2015. 03. 08.

A helyesírás tanítása az iskolában

Csiszolgatás helyett neki kellene ugrani egy nagy helyesírási reformnak: túl sok és túl bonyolult a szabály, megérett az idő az egyszerűsítésre – vallja egyre több szakember. Sok iskolában még mindig magoltatják a helyesírást. Elég baj, mert ehhez túl drága az idő.
nol.hu/kultura/huje-aki-elolvasa-1520227


2015. 03. 08.

Társadalmi érzékenyítés mesékkel

El lehet kezdeni a gyerekek társadalmi érzékenyítését mesekönyvekkel, de csak, ha azokat a szülő együtt olvassa a gyerekekkel. „Ez egy szülői meló, amit nem lehet megúszni” – véli a szakember.
hvg.hu/kultura/20150305_Beleszerethete_egy_meseben_ket_kiralyfi#utm_source=hvg_daily&utm_medium=email&utm_campaign=newslet


2015. 02. 27.

Megalakult a Magyar Gyerekkönyv Fórum

Pénteken, a budapesti Petőfi Irodalmi Múzeumban megalakult a Magyar Gyerekkönyv Fórum írók, illusztrátorok, könyvtárosok, pedagógusok, kiadók összefogásával, összesen 110 alapító tag jelenlétében. 

2015. 02. 24.

Literátusember-nevelés

Nemrégiben ért véget a Nemzetközi Olvasástársaság éves bizottsági ülése. Ezen a Magyar Olvasástársaság képviseletében Juhász Valéria is részt vett.
 
Az alábbiakban az ő beszámolóját olvashatják:

 
2015. január 22-e és 25-e között rendezték meg Koppenhágában a Nemzetközi Olvasástársaság (International Reading Association) bizottsági ülését, amelyen idén 30 ország képviselője jelent meg. A háromnapos konferencia egyik legfontosabb mozzanata az volt, hogy az olvasáskutatások széles körű és komplex megközelítésének kifejezésére a társaság nevet változtatott. Az olvasás szót a literációval váltották föl, a szervezet új neve tehát: International Literacy Association (ILA).

2015. 02. 18.

Tényleg szabályozzák a nyelvhasználatot?

Egy sor, a hétköznapokban gyakran használt szó és kifejezés használatától tanácsolja el az EMMI a dolgozóit. A tárca sajtóosztálya szerint erre „az egységes kommunikáció” érdekében van szükség. Ezek szerint Kosztolányi vagy József Attila verseit is át kellene írni?
librarius.hu/2015/02/18/miniszterium-magyar-nyelv/



HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Dr. Vraukóné Lukács Ilona, elnök
Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár
4400 Nyíregyháza, Szabadság tér 2.

Tagfelvétel és tagmegújítás
Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni vagy tagságát szeretné megújítani kérem regisztráljon vagy jelentkezzen be az online tagnyilvántartó rendszerbe!
Olvaso tars LOGO2 kicsi
olvassel logo

BANNER SZIG kicsi
 
KE

Vonalban

Oldalainkat 160 vendég és 0 tag böngészi