2015. 04. 20.

Feltöltés alatt


2015. 03. 16.

IKT-eszközök használata a magyartanításban

A mai diákok már rutinosan használják a számítógépeket és az egyéb technikai eszközöket. Éppen ezért fontos, hogy a tanítási-tanulási folyamatban is szerepet kapjanak az IKT-eszközök, így a magyartanításban is. A digitális nemzedék konferencián erröl beszélt három magyar szakos pedagógus.
www.osztalyfonok.hu/cikk.php

2015. 04. 20.

A modern gyerekkönyvtár – álom?

Sokan sokféle véleményt megfogalmaztak már arról, milyen is a gyerekkönyvtárak állapota, helyzete, s vajon milyen irányba kellene fejlődni, mik a legjellemzőbb problémák. A Népszabadság újságírójának egy igazán autentikus személy, Kucska Zsuzsa gyerekkönyvtáros nyilatkozott. A részletek itt olvashatók: http://nol.hu/lap/kult/20100729-mar_nem_eleg_a_diszkolampa

2015. 03. 16.

Lackfi János véleménye a mai nyelvhasználatról

József Attila-díjas költőnk, Lackfi János sok tekintetben modern szemléletű. Itt van például a nyelvhez, nyelvi kérdésekhez való viszonya, amelyet a játékosság, kreativitás és szabadelvűség jellemez. Ezekkel kapcsolatban pedig olyan gondolatokat fogalmaz meg, melyeken érdemes elgondolkoznunk, főleg, ha nem vagyunk teljesen kibékülve az új keletű, modern kifejezésekkel.
www.nyest.hu/hirek/lackfi-janos-aki-laza-mint-a-vizes-keksz

2015. 03. 08.

A helyesírás tanítása az iskolában

Csiszolgatás helyett neki kellene ugrani egy nagy helyesírási reformnak: túl sok és túl bonyolult a szabály, megérett az idő az egyszerűsítésre – vallja egyre több szakember. Sok iskolában még mindig magoltatják a helyesírást. Elég baj, mert ehhez túl drága az idő.
nol.hu/kultura/huje-aki-elolvasa-1520227


2015. 04. 20.

Magyartanárok az olvasásról

Tanulságos, fontos megállapításokkal, ötletekkel teli beszélgetés kerekedett ki a  mediainfo honlapján közölt interjúból. Az újságíró két magyartanárt kérdezett meg, akik nemcsak arról beszéltek, milyen drámai mértékben romlott az olvasás értéke, szerepe a diákok életében, de megosztották azokat az elképzeléseiket is, amelyek változtathatnak ezen a helyzeten. A kulcsszavak: példaadás, beszélgetés, beszéltetés.
A részletek itt olvashatók:
http://www.mediainfo.hu/hirek/article.php?id=16270

2015. 03. 08.

Társadalmi érzékenyítés mesékkel

El lehet kezdeni a gyerekek társadalmi érzékenyítését mesekönyvekkel, de csak, ha azokat a szülő együtt olvassa a gyerekekkel. „Ez egy szülői meló, amit nem lehet megúszni” – véli a szakember.
hvg.hu/kultura/20150305_Beleszerethete_egy_meseben_ket_kiralyfi#utm_source=hvg_daily&utm_medium=email&utm_campaign=newslet


2015. 02. 27.

Megalakult a Magyar Gyerekkönyv Fórum

Pénteken, a budapesti Petőfi Irodalmi Múzeumban megalakult a Magyar Gyerekkönyv Fórum írók, illusztrátorok, könyvtárosok, pedagógusok, kiadók összefogásával, összesen 110 alapító tag jelenlétében. 

2015. 04. 20.

Cikkajánló: Milyen könyvekre költsünk 1 milliárdot?

Nagy a hírverés a Márai-program körül, de még mindig nem tudni pontosan, mire, milyen szempontok alapján költené el a pénzt az NKA, pontosabban a könyvtárak. A Népszabadság újságírója több szakértőt, érintettet is megszólaltatott.
http://nol.hu/kult/konyv/20090930-mindenki_maskent_koltene_el_a_konyves_lottopenzt


HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Dr. Vraukóné Lukács Ilona, elnök
Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár
4400 Nyíregyháza, Szabadság tér 2.

Tagfelvétel és tagmegújítás
Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni vagy tagságát szeretné megújítani kérem regisztráljon vagy jelentkezzen be az online tagnyilvántartó rendszerbe!
Olvaso tars LOGO2 kicsi
olvassel logo

BANNER SZIG kicsi
 
KE

Vonalban

Oldalainkat 198 vendég és 0 tag böngészi