2016. 06. 09.

A mi '56-unk


Milyen lenyomatot hagyott bennünk 1956? Történelem alulnézetből, avagy családi emlékek, személyes történetek az ominózus őszről, ami után minden más lett.

Hogyan lesz egy 17 éves gyárimunkás fiúból néhány nap leforgása alatt forradalmár? Mi történt Erdélyben ’56-ban? Mikor eszmél rá a hatéves kislány, hogy a nagyapja Magyarország legfontosabb embere? Hogyan él tovább az, akinek a menyasszonya örökre elhagyta az országot? Hogyan válik a távoli kultúrából érkező idegen október 23. szellemiségét átérző emberré?

Ilyen és ezekhez hasonló kérdésekre válaszol többek között Horgas Eszter, Varga Miklós, Kiss Zoltán Zéro, Tordai Teri, Vámos Miklós, Bornai Tibor és sokan mások. A különös, szívszorító vagy kalandos emlékekből megismerhetjük az ezerarcú forradalom néhány emberi mozzanatát.

Naszvadi Judith családi érintettsége okán is kezdte el feltenni a kérdéseket előbb szűkebb, majd tágabb környezetében. A 60. évfordulóra így, ezekből az interjúkból áll össze a Mi Ötvenhatunk…


MEGHÍVÓ

2016. június 9-re 17.30-ra a budapesti Szent István Gimnáziumba

Naszvadi Judith: A mi '56-unk című könyv dedikálással egybekötött díszbemutatójára

Az est fénypontjaként kerekasztal beszélgetést szervezünk a könyvben szereplő interjúalanyok részvételével. Vendégünk lesz többek között Tordai Teri színésznő, Bornai Tibor zeneszerző, Géczi Erika olimpikon, Dr. Bazsó Péter idegsebész, Kovács Gergely, a Mindszenty Alapítvány ügyvezetője és sokan mások.

Bornai Tibor és Géczi Erika előadja néhány kapcsolódó dalát.



2016. 05. 04.

Messzire hallatszik...

A 25. Tompa Mihály Országos Verseny résztvevői flashmobbal üzentek teljes szlovákiai magyarságnak.

Bővebben...


2016. 04. 17.

Elismerés a HUNRA kutatóinak

Az Új Pedagógiai Szemle szerkesztősége 2015-ben díjat alapított, amellyel részben a lap hasábjain megjelent legjobb írásokra szeretné felhívni a figyelmet, másrészt a szerzőket is jutalmazza. Mindezzel őrizve az ÚPSZ korábbi kiváló szerkesztőjének, Majzik Lászlónénak az emlékét is.

Ebben az évben az egyik jutalmazott Imre Katalin volt, akit a portfólióval kapcsolatos írásaiért választott ki a szerkesztőség.

A másik Majzik Lászlóné-díjat a HUNRA kutatói kapták. Gombos Péter, Hevérné Kanyó Andrea és Kiss Gábor A netgeneráció olvasási attitűdje című tanulmányukban egy empírikus vizsgálat eredményeiről számoltak be. Laudációjában Halász Gábor kiemelte: amellett, hogy a témát önmagában is nagyon fontosnat tartják, jelen esetben egy pontos, korrekt kutatásról számoltak be a szerzők.

A tanulmány elolvasható itt:

http://folyoiratok.ofi.hu/uj-pedagogiai-szemle/a-netgeneracio-olvasasi-attitudje

 


2016. 03. 14.

Interjú Kovács Eszterrel a mesékről, a mesélésről

A jó mese nem gügyög, nem ereszkedik le  a gyerekekhez  és nem akar mindenáron megtanítani nekik valamit – véli Kovács Eszter, a Pozsonyi Pagony főszerkesztője. Kovács Eszterrel mindemellett a humor fontosságáról, a közös olvasásról és a személyes kedvencekről is beszélgettünk.

interjú


2016. 02. 08.

Középiskolások viszonya az irodalomhoz

Egyáltalán nem kis dolog az irodalmi művek problematikáját a tanulók személyére szabni a legváltozatosabb eszközök, módszerek alkalmazásával, a szemléltetéstől a beszélgetésig, az eljátszatástól a költemények lerajzoltatásáig. 

középiskolások és irodalom


2016. 02. 02.

Hogyan neveljünk olvasóvá?

Az Új Köznevelés című folyóirat 2016 januári számában több cikk is olvasható az olvasás-szövegértés, valamint az olvasóvá nevelés témakörben.

olvasóvá nevelés


2016. 01. 16.

Miért szeretünk olvasni?

Ezer okot fel lehetne sorolni, miért szeretünk olvasni, és miért tartjuk az egyik legmenőbb dolognak.  Most tizenhatot írtunk a listára. 

Miért jó olvasni?


2015. 12. 08.

Legyen öröm az olvasás a diszlexiások számára is

A Magvető és a Manó Könyvek diszlexiások számára fejlesztett betűtípussal is elérhetővé teszi idén karácsonyra készített mesekönyveinek e-könyv-változatait. A népesség közel egytizede küzd súlyos olvasási zavarokkal, egy speciális olvasáskönnyítő betűkészlet segítségével azonban a diszlexiások számára is átélhető lehet az olvasás öröme.

diszlexia és olvasás


2015. 10. 07.

Versolvasási szokások az internet korában

„Létezik-e inkább internetes felületre, online irodalmi lapokba való vers, és létezik-e inkább nyomtatott folyóiratba, kötetbe való vers” – teszi fel a kérdést Molnár H. Magor, az Irodalmi Jelenben publikált írásában. Címe: Netversek.

versolvasás



További cikkeink...

  1. COST nemzetközi szimpózium